Дните са по-къси и скучни през есента, а по пътя има повече коли с неадекватно осветление. Важно е да помним че дневните светлини не са заместител на късите светлини, пише ауто-прес нет.
Дневните светлини осигуряват само много ограничена светлина напред, докато задните светлини и осветлението на регистрационния номер остават тъмни.
Това прави превозните средства почти невидими по здрач, но също при дъжд или мъгла.
Все повече превозни средства имат сензор за светлина, който автоматично активира светлините на тъмно.
Въпреки това, ако дъжд или мъгла влошат видимостта през деня, автоматичната система обикновено не реагира, тъй като нейната светлочувствителна фотоклетка измерва обективната яркост, но не може да открие влошаването на видимостта.
В този контекст постоянното осветяване на арматурното табло, което много съвременни модели превозни средства имат фабрично, може да се окаже измамен „капан“ - осветеното табло подсказва на водача, че шофира с включени светлини. След това преминавате към нощта със слабо осветление отпред и напълно неосветена отзад а това е свързано със значителен риск от инциденти.
Съветът тук - трябва внимателно да се погледне арматурното табло и да се уверим дали зеленият индикатор на системата за осветление свети.
Само когато това може да се види ясно, късите и задните светлини действително са активирани. Съгласно правилата за движение по пътищата задната светлина за мъгла може да се включва само при видимост под 50 метра.
Законовите изисквания за предните фарове за мъгла са по-малко строги. Те могат да се използват, когато има общо препятствие за видимостта - например при дъжд, сняг или мъгла.
Докато светлините за мъгла, които са настроени да светят надолу и не заслепяват другите участници в движението, задната светлина за мъгла е подравнена хоризонтално спрямо задната част. В комбинация с повишената осветеност се създава ослепяващ ефект за движението отзад.
Високата яркост на задните светлини за мъгла също може да има пагубен ефект върху възприемането на стоповете, чиято яркост почти не се различава от тази на задните фарове за мъгла.
Деактивирането на дългите светлини с техните далечни фарове, когато има насрещно движение или участници в движението отпред, е не само добро възпитание, но се изисква и от Закона за движение по пътищата.
„Не пускайте дългите светлини“ е правилото за всички пътища, които имат постоянно осветление, независимо дали са в града или извън него. Всъщност няма задължение за включване на дългите светлини при определена видимост или пътни условия.
Препоръчително е преди сериозното настъпване на есента и лошото време да се направи проверка на светлините на колата в оторизиран за марката й сервиз.