Добрият шофьор знае, че двигателят на колата му е едно от най-скъпите и придирчиви неща. Ако човек не се грижи за двигателя по необходимия начин, то много скоро той ще се превърне в източник на сериозни проблеми.
При това най-важният момент в грижата за силовия агрегат е навременната подмяна на моторното масло. Без него правилното функциониране на двигателя не е възможно.
Опитните водачи по правило не се ръководят от каквито и да е препоръки на производителя за подмяна на маслото в автомобила и го правят по-рано от препоръчваното. Те не разчитат на инструкциите за експлоатация и пробега на машината, а на часовете на работа. Освен това, всеки опитен шофьор знае и помни значението на използването на подходящото масло за подходящите климатични условия.
Пет опасни за здравето автомобилни опции
Но не всички проблеми със смазването могат да бъдат решени чрез своевременна подмяна. Както знаете, много елементи на двигателя по време на работа изпитват механично взаимодействие под формата на триене. С течение на времето това води до малки метални стружки, които попадат в моторното масло. Не трябва да се подценява отрицателния ефект, който стружките могат да окажат върху мотора.
Работата е там, че стружките постепенно се натрупват в пръстените, а също така се превръщат в причина за микроповреда на цилиндрите на двигателя. С течение на времето всичко това лесно може да се превърне в необходимостта от основен ремонт на „сърцето“ на автомобила.
Производителите се опитват да решат този проблем, като инсталират магнит върху тапата за изтичане на маслото, но както показва практиката, това не винаги е достатъчно.
Все още не е време: Кога не е нужно да бързате да смените маслото на двигателя
Целта на магнита върху тапата е очевидна - той привлича стружките. При смяна на маслото те ще бъдат лесно отстранени.
Шофьорите от своя страна са решили да подобрят този метод. Обичайните неодимови магнити, поставени в двигателното отделение, могат да повишат ефективността на събиране на метални стружки. Най-доброто място за това би бил масления филтър, през който маслото постоянно циркулира. Разбира се, магнитите трябва да бъдат възможно най-силни. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!