Защо не трябва да се заиграваме с диаметъра на гумите на колата

  • 03.12.2019 8:10 /
  • 6826 /
  • 0
Защо не трябва да се заиграваме с диаметъра на гумите на колата

Поведението на пътя на един автомобил зависят от редица фактори. Огромно влияние оказва и размерът на гумите. 

Мнозина любители на тунинга за подобряване на външния вид на колата си купуват нископрофилни гуми. 

Но подобно решение трябва да се взима крайно внимателно. Такава покупка има както плюсове, така и минуси. 

Разбиране 

За нископрофилни се смятат гумите, чието напречно сечение спрямо гумата е по-малко или равно на 0.55. 

Този коефициент стана норма наскоро. По-рано нископрофилни се наричаха гумите, при които съответният коефициент бе равен на 0.8. 

В момента тези гуми често се слагат в базовата окомплектова на автомобила. Подобни гуми също се поставят на автомобили с изразен посртен характер. 

Характеристиките на тези гуми са просто уникални. Затова преди покупката е трябва внимателно да преценим всичките варианти. 

Минуси 

Колкото по-нисък е профилът на гумата, толкова е по-голяма нейната твърдост. По време на шофиране това се изявява в друсане на салона. Меките гуми са способни да гасят малката ударна енергия, възникваща при срещата на колелата с малки неравности. 

Минималният профил подобни характеристики не притежава. 

Шофьорите ще усещат на практика всичките неравности по пътя.  

Понеже енергията не се гаси от гумата, то тя се предава на окачването. В крайна сметка ходовата част на автомобила се износва по-бързо. 

В регионите с хубав асфалт за тези минуси човек не трябва да се притеснява. Но такъв качествен асфалт по родните пътища не е много. 

Нископрофилната гума се износва по-бързо. Тя притежава по-голямо петно на контакт. Естествено, това директно влияе върху скоростта на абразивното изтъркване на гумата. 

Към недостатъците може да се отнесе и по-големия ѝ шум. Такъв шум обаче може и да се хареса на редица шофьори. Да не забравяме и цената. Отчитайки бързото им износване и това на окачването, постоянното купуване на нови гуми може да ви дойде в повечко. 

Гумите с нисък профил са доста по-чувствителни към промяната на налягането в тях Контрол на налягането трябва да се извършва постоянно. 

Отклоненията от нормата в този случай може да доведе до непоправими последствия, 

Плюсове 

Основният плюс - отличното управление. Колата с нископрофилни гуми се държи идеално на пътя. 

Кренът настрани при набиране на скорост по време на шофиране е на практика изключен. 

От този друг произтичат и други важни положителни моменти. Работата е там, че въпросните гуми позволяват да се разкрие целя потенциал на автомобила. Гумите същ съществено повишават безопасността на самото шофиране. 

Гуми с голям диаметър 

Въпросните гуми са способни да осигурят по-голяма плавност на движението. При това комфортът на шофьора и пътниците значително нараства. 

Гумата е по-мека, друсането в салона намалява. Тези гуми са по-безшумни и служат по-дълго. 

Естествено, в последния случай много зависи и от културата на шофиране на самия шофьор. 

С тези гуми обаче трябва да забравите за спортно динамично шофиране. При набирането на скорост колата може леко да поднесе настрани. 

По-сложно е и преминаването през завои. Гумите с нисък профил изпълняват тази задача доста по-уверено. 

Какво да изберем 

Изборът трябва да е в полза на едните или други гуми в зависимост от потребностите на шофьора. 

Трябва да се отчете стила на шофиране и желаният показател на комфорта. 

Трябва да се вземе предвид и финансовата страна на въпроса. Работата е там, че нископрофилните гуми са доста по-скъпи от обикновените. 

Освен това те доста по-бързо се износват и ще се налага те да бъдат сменяни по-често. 

 

 

 

КОМЕНТИРАЙ