Сега чистачките от така наречения безрамков тип стават все по-широко разпространени: добрите стари рамкови чистачки постепенно губят позициите си. В продажба има и хибридни, нещо като кръстоска между рамкови и безрамкови, но те все още не са придобили масова популярност, пише Факти бг.
Опитните шофьори знаят, че старата рамкова конструкция, за разлика от по-модерната, която е без рамка, е за предпочитане през зимата. Особено във версията "зимна чистачка“, когато шарнирите ѝ са покрити с гумено покритие.
За да разберете защо безрамковите се справят по-зле със задачите си в мразовито време, достатъчно е да обърнете внимание на техния дизайн.
Такава чистачка всъщност се състои от гумена лента, вътре в която има парче еластична стоманена лента, която е отговорна за твърдостта на конструкцията и нейното прилягане към предното стъкло.
При рамковата система натискът върху почистваната повърхност се осигурява от шарнирна система.
През зимата много собственици на автомобили установяват, че по-естетичните и компактни чистачки без рамка започват да оставят лошо почистени участъци върху стъклото. Дори когато са чисто нови.
Докато старият модел на абсолютно същото предно стъкло едновременно премахва снега, влагата и мръсотията доста по-добре.
Това е така, защото чистачката без рамка работи правилно само когато извивката на нейната стоманена лента следва точно профила на предното стъкло. Ако сте купили безрамкови чистачки, фокусирайки се само върху размера им (както повечето собственици на автомобили), нейното прилягане към стъклото на конкретна кола най-вероятно ще бъде неравномерно.
Докато говорим за работа през топлия сезон, еластичността на самата гумена лента е достатъчна, за да компенсира това несъответствие. Но когато дойде зимата, тя се втвърдява. Така се появяват непочистени участъци по стъклото.
А рамковият конкурент (всъщност благодарение на своята рамка) осигурява плътно прилягане на гуменото „перо“ към стъклото по цялата му дължина без изключение и независимо от външната температура. Да, рамковата конструкция е по-обемна от безрамковата. Естетиката обаче е по-маломажна, когато става въпрос за чистотата на предното стъкло през нощта на магистралата или в снега.
Рамковите чистачки понякога замръзват и трябва да се почистват от леда по шарнирната система, като издава и аеродинамични звуци при по-висока скорост, но системното шофиране със 130-150 км/ч през зимата не е добра идея от гледна точка на безопасността. И накрая, с настъпването на топлия сезон, рамковите чистачки може да отстъпят място на безрамкови, но не ги изхвърляйте. Следващата зима пак ще ви потрябват.