В кои случаи маслото на колата трябва да се смени по-рано от обичайното

  • 02.04.2023 10:50 /
  • 32655 /
  • 0
В кои случаи маслото на колата трябва да се смени по-рано от обичайното

Смяната на маслото не трябва да се извършва според сроковете, посочени в инструкциите, а когато то загуби своите смазочни свойства.

Повечето производители на автомобили в инструкциите за експлоатация на автомобилите посочват времето за смяна на маслото на всеки 15 хиляди км или поне веднъж годишно. Много шофьори са определили за себе си този период да е от 10 хиляди км.

Всъщност има ситуации, в които маслото на двигателя трябва да се смени, без да се изчаква посоченият пробег.

1. Тежки условия на работа, при които двигателят работи в екстремен режим. Те включват по-специално:

- чести пътувания с тежко натоварено ремарке или буксиране на автомобили

- продължителна работа на двигателя на празен ход

- работа на автомобила в прашни условия или в суров мразовит климат

- трафик, придружен от чести спирания или чести пътувания на кратко разстояние

- пътувания с висока скорост (над 150 км/ч), както и по маршрути с редовно изпреварване

- експлоатация на автомобила в таксиметров режим или за други търговски цели

Собственици на електрически автомобили посочиха кои са най-ненадеждните СНИМКИ

2. В зависимост от часовете на движение

Ако автомобилът не е оборудван със специален брояч на часове, той може да бъде монтиран допълнително. Или пък можете да го изчислете сами.

За да направите това, умножете средната скорост на автомобила по допустимото време на експлоатация на маслото.

Пример: 30 км/ч * 250 часа = 7500 км. Това е точно този пробег, при който маслото губи свойствата си и става неспособно да осигури надеждна защита на частите на двигателя от износване.

Двигателят е прегрял на пътя. Ето кои са вероятните причини да се случи това

3. В зависимост от цвета и разхода на масло

Ако в продължение на няколко хиляди километра нивото му не се е променило и след това започна рязко да намалява, тогава е време да смените маслото.

При някои повреди на двигателя маслото ще се смеси с антифриз или гориво. Можете да определите навлизането на антифриз в маслото чрез светложълта или бяла емулсия върху контролната пръчка или от вътрешната страна на капачката на маслото.

Попадането на странични технически течности в маслото води до неговото разреждане и появата на характерна миризма.  /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

КОМЕНТИРАЙ