Трябва ли да се смазват болтовете на колелата на колите и какво е мнението на производителите

https://auto.blitz.bg/saveti/tryabva-li-da-se-smazvat-boltovete-na-kolelata-na-kolite-i-kakvo-e-mnenieto-na-proizvoditelite Auto.blitz.bg
Трябва ли да се смазват болтовете на колелата на колите и какво е мнението на производителите

Да се смазват или не, това е въпросът! Повечето шофьори, особено тези с дълъг опит, ще заявят вероятно, че успешно са смазвали болтове и гайки на колелата през целия си живот.

Но какво казват в това отношение самите производители на колела и автомобили. Защо експертите настоятелно не препоръчват смазването на тези места и какви са общите препоръки по този въпрос.

Щом става въпрос за смазване на болтовете и гайките на колелата, мненията на водачите са разделени строго на два големи лагера.

В първия от тях шофьорите са дълбоко убедени, че може и освен това трябва редовно да се смазват. В подкрепа на думите си такива шофьори (най-често) изказват мнения като - „Аз карам от 40 години и още не съм загубил нито едно колело“.

Съответно, водачите от втория лагер смятат, че не трябва да се смазват болтовете и гайките на колелата, като по този начин споделят позицията на производителите.

3 грешки, които шофьорите правят, когато сами сменят маслото на колата

Има и случаи, в които шофьорите постоянно разказват „ужасни истории“ за болтове, които не могат да бъдат свалени по никакъв начин. Но както показва практиката, всичко това има малко общо със суровата реалност. Това е така, защото дори и несмазваният болт на колелото в повечето случаи се сваля достатъчно лесно. Достатъчно е да имате динамометричен ключ.

Кои са сигурните признаци, че е време да се сменя спирачната течност на колата

В същото време, ако отворите ръководството за експлоатация на съвременните автомобили, можете да видите как в черно на бяло пише, че смазването на болтовете на колелата е строго забранено. Подобно предписание може да се види със 100% вероятност във всяко ръководство след 2013 г.

Автопроизводителите аргументират позицията си с две основни точки. Първата е свързана с необходимостта да се предпази колата от самопроизволно развиване и отслабване на болтовете, което може да възникне по време на шофиране.

Второто е свързано с надвишаването на показателя за допустимия момент на сила, което поради наличието на смазка върху болта може да доведе до повреда на резбата. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

Горещи

Коментирай
10 Коментара
euromebel
преди 4 години

мебели по поръчка https://euromebel.com/

Откажи
русенец
преди 4 години

" Това е така, защото дори и несмазваният болт на колелото в повечето случаи се сваля достатъчно лесно. Достатъчно е да имате динамометричен ключ." ...Вие сте идиоти, бе! Къде сте виждали да се РАЗВИВА С ДИНАМОМЕТРИЧЕН КЛЮЧ?!

Откажи
Шопа
преди 4 години

Никога не бих се сетил, че се ползва и за гуми. Аз го ползвам да си отварям бутилки бири за да не счупя гърлото и да се порежа.

Откажи
Жоро
преди 4 години

Смазвал съм само на бус с двойна гума, защото иначе се саморазвиват гайките.

Откажи
jpoint
преди 4 години

Абсолютно безсмислено действие е това смазване! И какво общо има динамометричния ключ с болтовете за колелата?!?

Откажи
Фифи
преди 4 години

А с каква точно грес не бива да смазваме болтовете преди завиването им с динамометричният ключ-литиева или калциева?

Откажи
Фифи
преди 4 години

Освен за отваряне на бири с динамометричния ключ може да намалите разхода на гориво! Четете, бе хора, четете!

Откажи
Васил
преди 4 години

От личен опит на страшно запекли болтове, спасението е медната смазка!

Откажи
мартин
преди 4 години

кога смазан с масло грес или неква си там гняс болт се саморазвие дами звъннете,болтовете са или с конусна или сверична глава, в случая там е контактната площ която държи джантата към главината,и се смазват самите навивки на резбата не по нагоре

Откажи
opakovka
преди 4 години

я баце си ги мажа

Откажи