Пътните условия през зимата далеч не са идеални. Колите, разбира се, се замърсяват. Но колко безопасно е да миете колата си през зимата? Как да се извърши това и да не навреди на каросерията на автомобила?
Като начало, нека направим уговорка: не е целесъобразно да оставяте колата си напълно без измиване през цялата зима. И въпросът не е само в лошия външен вид, който много бързо ще придобие автомобилът за няколко дни шофиране по пътища, обработени с реактиви.
Въпросът е в самите тези реактиви, които, смесени със сняг, образуват агресивна смес. Попадайки върху корпуса, те не само му причиняват абразивни щети, но също така проникват в микропукнатини върху покритието на боята, увреждат го, а също така увреждат гумените и пластмасови елементи.
Разбира се, реагентите трябва да бъдат измивани от корпуса и е добре да се защити дъното и скритите кухини на автомобила с антикорозионни съединения и да се нанесят специални защитни препарати върху боята.
Какво трябва да се направи с шумозаглушителя на колата, за да няма корозия
През зимата, когато температурите се задържат ниски за дълго време, по-добре е да се въздържате от миене на колата. Това съветват специалистите по ремонт на каросерията, за да се избегне интензивното ръждясване на автомобилите.
Например, кола се покрива в студа със суха кора от сол и реактиви, а след това от улицата със студения корпус отива до автомивката, където щедро се полива с гореща вода, разтваряйки тази кора. И цялата тази топла смес застава в пукнатини в каросерията, остава там и провокира корозия.
Разбира се, изсушаването на колата старателно в автомивката не е лесна задача. А и никой не се занимава с това. И когато колата, след топло измиване, излиза навън на студа, влагата, останала в скритите кухини, бързо замръзва.
Между другото, ако на каросерията на автомобила има места, които не са покрити с боя, след време те ще бъдат покрити с корозия. И солта, и реагентите, и обикновената вода ще са виновни за това.
Какво означават цветните линии и точки на гумите СНИМКИ
Покритието с боя на машината също страда силно от рязкото спадане на температурата. На микроскопично ниво в слоевете боя възникват прекомерни вътрешни напрежения, които водят до образуването на пукнатини. С течение на времето влагата се задържа в тях, в студа тя замръзва и прави пукнатините още по-големи. Така с течение на времето покритието се разрушава все повече и повече.
От горещия "душ" на студено, гумените уплътнения за врати, прозорци и ключалки на автомобили също са „под напрежение“. Износването на такива елементи се увеличава значително при тези условия, особено ако преди това не са били защитени със специални водоотблъскващи съединения.
Можете, разбира се, да измиете колата си през зимата, но трябва да следвате няколко прости препоръки. Като начало не е нужно да пристъпвате към миене на колата, която е била преди малко в големия студ навъън.
Оставете я да се затопли за 10-20 минути. Преди да започнете да миете автомобила, трябва да обработите всички гумени уплътнения на каросерията със специално защитно съединение.
След измиване е необходимо да третира със сгъстен въздух под налягане скритите дупки и кухини на автомобила, за да се отстрани останалата влага, и, ако е възможно, да се изчака, докато каросерията на автомобила изсъхне напълно, и едва след това да излиза в студа. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!