Почти всеки собственик на автомобил рано или късно трябва да се обърне към автосервизите.
Много от нас, шофьорите имат сервизи, които са се доказали през годините, където можете да не се притеснявате за качеството на частите и извършената работа.
Но дори и в този случай бдителността няма да е излишна, предупреждава експерт.
Той посочи три популярни схеми в сервиза. Експертът смята за най-разпространена историята с маслото, а именно, когато вместо препоръчаното се налива по-евтино и със съмнително качество.
В миналото това се правеше често, но сега тази измама е станала още по-популярна. В резултат на това вместо маслото, препоръчано за вашата кола, в сервиза се налива някакъв примитивен вариант.
Понякога това се случва умишлено, а понякога сервизът може и да не осъзнават проблема. В най-лошия случай маслото изобщо не се сменя“, обясни експертът.
Също така собствениците често са мамени с резервни части, като излязлата от строя част се заменя с фалшива или такава, която не съответства на необходимото качество. При това, обаче, пари се взимат като за оригинална част.
Друга често срещана измама са фиктивните ремонти. Операциите, посочени в списъка с назначените ремонти, не се извършват, но парите за подмяната и резервната част се взимат от собственика.
Автоекспертът съветва внимателно да координирате работата с майстора и след ремонт на автомобила да проверите къде и какви части са сменяни.