Изпитвате непреодолимо желание да се задълбочите опознаването и грижите за вашия автомобил. Това е абсолютно нормално! Просто се опитайте да изберете подходящия обект за упражненията си. Има неща, които е по-добре да не правите сами, а да ги оставите в ръцете на специалистите. Защото резултатите от аматьорските ви усилия може да създадат сериозни проблеми на колата ви и допълнителни разходи, пише money.bg.
"Да не навредиш!" - казва едно от ключовите и универсални правила на добрия собственик на автомобил.
Преконфигуриране на електрониката
YouTube е пълен с множество видеоклипове на "наточени" автомобили, чиито двигатели с турбокомпресор доставят впечатляваща мощност и демонстрират чудесата на динамиката. Всъщност двигателите със система на турбокомпресор, като правило, имат приличен потенциал за подобрения, но само представители на специализирани тунинг ателиета трябва да извършват манипулации с електронния "мозък" на колата. Самостоятелните опити за извършване на корекции на горивно-въздушната смес с висока степен на вероятност ще доведат до загуба на първоначалните характеристики и дори преждевременната смърт на силовия агрегат.
Смяна на предното стъкло
Може би има хора, които са успели самостоятелно да променят напуканото предно стъкло с помощта на някакво упътване и ценни съвети от Интернет. Възможно е някои да са направили всичко перфектно от първия път, но по добре не си правете такива експерименти. Причините са очевидни - този процес е трудоемък, изискващ знания и опит. Често практиката показва, че даже не всички специално обучени хора могат внимателно да залепят стъклото, така че да няма протичане. Какво можем да кажем за аматьори, които са видели процеса само във видео или на снимки?
Ремонт на спирачки
На пръв поглед: Какво толкова е трудно човек сам да си подмени спирачните накладки? Абсолютно нищо, при условие, че шофьорът знае как да го направи. И ако току-що сте видели процеса отстрани, струва ви се, че в него няма нищо сложно и в същото време искате да опитате сами "от интерес". Но специалистите с право предупреждават - спрете, преди да е станало късно! Никога не сте се занимавали с ремонт и поддръжка на спирачната система и в момента нямате спешна нужда да усвоите всички тънкости? Оставете това на майсторите, за да не стане някоя голяма беля.
Боядисване на купето
Боядисването на автомобили е изкуство, което се учи с години. Разбира се, нищо не пречи и вие да развиете такива умения, но бъдете готови за това, че няма да получите желания резултат веднага, а автомобилът ще трябва да бъде вкаран в специалната камера за пръскане, за да се коригират недостатъците. А между другото, имате ли специално оборудване за висококачествено изпълнение на цялата работа или планирате да "изваете" прекрасно купе със спрей?
Полирането на колата е подобна история - без опит или поне основни умения, едва ли ще върнете лаковото покритие в предишния му блясък. Най-вероятно само ще нанесете вреда на външния вид на вашия автомобил.
Ремонт на двигател и скоростна кутия
Защо да не ремонтирате двигателя си и по този начин да спестите доста пари и време? Нека зададем контра въпроси: Кога за последен път сменихте свещите си и колко добре го направихте? Имате ли представа за времевите маркировки на газоразпределителния механизъм и затягащия момент на болтовете на цилиндровата глава? Чували ли сте за шлайфане и подмяна на лагерите на коляновия вал и сте сигурни, че при сглобяването на агрегата няма да останат куп "допълнителни" части? Понякога дори привидно опитни механици грешат,
Подобна е ситуацията и със скоростната кутия. Няма нужда да слушате истории за това как "момчетата в гаража са оправили всичко сами за първи път". А да не изпускаме факта, че особено "автоматикът" е доста сериозна измишльотина, която ще трябва да бъде изключена от двигателя и отстранена от колата. Вероятността да направите грешки по време на разглобяването, ремонта и сглобяването е много голяма. Ако ремонтът на скоростни кутии беше лесна задача, тогава нямаше да има специализирани сервизи за тяхното възстановяване, където понякога те също могат да се объркат.