С увеличаването на километража се увеличава нуждата от по-задълбочена техническа грижа. Всеки знае, че правилната експлоатация и навременната поддръжка осигуряват надеждна работа на автомобила и удължават експлоатационния му живот. Но не всеки си спомня кога и кои възли се нуждаят от профилактика.
Ако не знаете какво и кога да смените по колата си, специалистите разказват за начин, който може да се нарече правилото "10-30-60". Той ще ви подскаже кои консумативи трябва да смените след определен пробег.
След 10 000 км
След 10 000 км пробег е необходимо да се сменят маслото на двигателя, масления филтър, въздушния филтър и филтъра на салона. Редовната поддръжка и смяната на филтрите помагат да поддържате двигателя чист, предотвратява запушването на горивната система, подобрява производителността на автомобила и намалява разхода на гориво.
След 30 000 км
След 30 000 км пробег трябва да се сменят никеловите свещи, спирачната течност и горивния филтър. Смяната на запалителните свещи помага да се осигури плавно стартиране на двигателя. Смяната на спирачната течност е важна за ефективността на спирачната система и е критична за безопасността на пътя.
Важно за шофьорите: Тези миризми означават повреди в автомобила
След 60 000 км
След 60 000 км подмяна изискват течността за сервоуправление, трансмисионното масло, зъбните ремъци с ролки, помпата, задвижващият ремък и охлаждаща течност, както и иридиеви или платинени свещи.
Смяната на течността на кормилното управление и трансмисионното масло помага да се поддържа работата на кормилната система и трансмисията. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!