Срокът на експлоатация на всеки двигател зависи от работните температури. Има определени параметри, при които се достигат изчислените показатели за максимална икономичност, екологичност, както и други характеристики.
Средната работна температура на бензинов двигател варира от 85-110 градуса. Колкото по-стар и по-прост е двигателят, толкова по-ниска е нормалната му средна температура. Класическите атмосферни агрегати от „старата школа“ поддържат приблизително 90 градуса, а модерните турбо двигатели с малък обем - от 100 градуса и повече.
Всеки двигател с вътрешно горене е проектиран за определен температурен диапазон, за да работи правилно при максимална ефективност. Често се случва прегряване на двигателя, като правило това се случва при автомобили на възраст над 10-15 години.
Основните причини за прегряване на двигателя са неправилно функциониращ термостат, проблеми със системата за управление на термостата, запушени охладителни радиатори, ниска ефективност на помпата и ниски нива на охлаждащата течност.
Всеки индикатор със стрелка извън червената зона показва прегряване на двигателя. Ако стрелката е постоянно близо до червената зона и докато сте паркирани пред светофара, трябва спешно да се реши проблема.
Що се отнася до работната температура на двигателя през зимата, заслужава да се отбележи, че изправната охладителна система, при съблюдаване на допустимите климатични условия, винаги поддържа оптимални стойности.
В зависимост от метеорологичните условия има допустими стойности, по-специално при 97 градуса, заложени на конструкцията на двигателя, през зимата на шосето показанията могат да паднат до 90, а през лятото в задръстване могат да се повишат до 105 , Въпреки това, такива стойности са в рамките на нормалния диапазон.