Тайната падна: Защо воланът на колата бие на една страна

https://auto.blitz.bg/saveti/taynata-padna-zashcho-volant-na-kolata-bie-na-edna-strana Auto.blitz.bg
Тайната падна: Защо воланът на колата бие на една страна

Всеки водач трябва да бъде внимателен към автомобила си и да следи за нормалната работа на всичките му системи. Така ще се избегнат непредвидени аварии на пътя и ще се намали риска от злополука. Ако воланът ви бие настрани по време на шофиране, вие веднага трябва да обърнете внимание на този проблем.

Воланът, както и спирачната система на автомобила, винаги заслужават специално внимание. Веднага след като водачът забележи най-малките признаци за ненормална работа на тези системи, той трябва да се ангажира с диагностицирането и отстраняването на проблема възможно най-скоро.

Причини за спонтанното отклонение на волана

Ако колата е била управлявана от собственика от дълго време, тогава вероятността да срещнете ситуация, при която воланът се стреми да се завърти в определена посока, отклонявайки колата, е много по-голяма. Подобно нестандартно поведение на волана е много опасно както за водача, така и за пътниците.

Следователно шофьорът в тази ситуация трябва да положи допълнителни усилия, така че колата да не напусне курса си и да продължи да се движи в дадена посока, въпреки факта, че воланът бие настрани.

Поради това водачът може да се умори много повече зад волана и да загуби концентрация, което може на свой ред да доведе до сериозен инцидент.

Най-честите причини за отклонение на волана са:

Различно налягане в гумите;

Износени гуми;

Всяко нарушение в геометричното разположение на каросерията;

Некачествен реглаж на колелата

Наличието на луфтове в механизма.

Различното налягане в гумите

Разликата в налягането на гумите на една и съща ос.

Гумите трябва да са равномерно и еднакво надути, така че налягането в тях да е симетрично. В противен случай, ако всичко е направено неправилно, не се изненадвайте, че воланът ви дърпа на една страна. Когато воланът дърпа наляво можем да заключим, че налягането в лявото предно колело е много по-ниско, отколкото в дясното.

Не забравяйте да сравните налягането в гумите на една и съща ос. Разликата между тези показатели не трябва да надвишава 0,5 атмосфери. Прочетете информацията от производителя, за да разберете какво налягане в гумите на вашия автомобил е оптимално и се опитайте да се придържате към тази стойност и да поддържате нейната симетрия.

Ефектът на износените гуми 

Независимото отклонение на волана може да причини износване на гумите, както и всякакви дефекти или повреди на гумите. На всеки шофьор се препоръчва редовно да проверява гумите за повреди и дефекти. Ако откриете проблеми, които не могат да се отстранят без подмяна, гумите задължително ще трябва да бъдат сменени. Ще бъде полезно да се установи причината за появата на дефекти и да се избегнат подобни ситуации в бъдеще.

Геометрия на каросерията

Точно така, по време на нормална работа на автомобила, геометрията на каросерията никога не трябва да бъде нарушавана. Ако има проблеми с каросерията, то те са предхождани задължително от злополука или дори леки произшествия.

Ако карате личния си автомобил няма как да не знаете, ако такова нещо се случи, следователно не трябва и да се изненадвате, ако след инцидента воланът бие настрани. Ако говорим за автомобил, който искате да закупите, то не забравяйте, че  безпричинното отклонение на волана вляво или вдясно може да сигнализира за наличието на авария в историята на автомобила.

Как реглажът на колелата влияе върху поведението на волана

Реглажът на колелата е задължителна процедура, която се провежда по време на работа със окачването или колелата на автомобила. Пренебрегването на тази процедура може да доведе до нарушаване на контролируемостта на автомобила и преждевременно износване на гумите.

Ако реглажът на колелата не е направен навреме или е направен неправилно, воланът може да започне да бие в някоя от посоките.

От особено значение е реглажът на задната ос на автомобила. ако нещата не са както трябва. това ще доведе до повдигането на едното предно колело и натиск върху другото, а това на свой ред ще накара волана да се държи непредвидимо. 

Луфт в кормилната уредба

Луфтът в кормилната уредба е срещано явление. Автомобилите с такъв дефекти могат да се шофират. Максималният люфт, който обаче е разрешен при шофиране на леки автомобили, е 10 градуса. Повече от това, воланът ще се отклони твърде много и водачът ще го усети. 

По-съществените проблеми, които са свързани с отклонението на волана, включват нарушения или повреди в самата кормилна уредба. Ако собственикът на автомобила не е могъл сам да идентифицира някой от горните проблеми, тогава шофирането ще бъде опасно и той трябва спешно да се свърже с диагностичния център.

Защо дърпа волана настрани при спиране

Тези ситуации изискват отделно разглеждане. По време на плавно движение воланът в ръцете на водача се държи напълно спокойно, но по време на спиране той започва да се отклонява. Причините за това може да са доста сериозни.

По време на спирането воланът се държи странно най-често, когато е нарушена работата на спирачките. Възможно е те да блокират по време на експлоатация и да прегряват без да знаете.

За да диагностицирате този проблем, качете се на автомобила си и го карайте както обикновено в течение на 20 минути. След това напръскайте спирачните апарати с вода. Ако тя се изпари със съскане, значи апаратите блокират и се нагряват при търкането със спирачните дискове. 

 

 

Горещи

Коментирай
12 Коментара
Чачо
преди 4 години

Статия за малоумни.

Откажи
Чачо
преди 4 години

Статия за малоумни.Страшна тайна.

Откажи
GTE
преди 4 години

Най-честа причина, за която няма и дума, е страничен наклон на пътя, било вираж или за правилно оттичане, както и наличие на коловози от камиони, при които често дясните гуми са в коловоза, а левите са на гърбицата.

Откажи
Цеко камьонджията
преди 4 години

Леле, това беше по-голяма тайна и от селестинското пророчество. Тази тайна се знае от около сто години.

Откажи
Hohoboho
преди 4 години

Е защо не ми казахте по рано, Блиц, аз от 20 години карам със спукана предна гума, и се чудя защо ми дърпа на една страна!!!!

Откажи
Крив диск
преди 4 години

И като напръскате с вода, честито!!!

Откажи
ало ало
преди 4 години

гледай да си смениш гумата,че ще остане само джантата.

Откажи
Гюро
преди 4 години

Как ще напръскаш загрял спирачен диск с вода, това малоумие!

Откажи
Маестро
преди 4 години

Уважаеми водачи, има нещо вярно в статията, но има и доста неточности. Карайте си колите при механика, който ги подържа, но не използвайте тук написаните термини.

Откажи
Све
преди 4 години

Ами просто да караш в коловози .А ама то в европа нема,но в България няма път без тях.

Откажи
Све
преди 4 години

Ами просто да караш в коловози .А ама то в европа нема,но в България няма път без тях.

Откажи
Тайната
преди 4 години

Коловози бол.

Откажи