Съвети за правилно съхраняване на автомобилните гуми

  • 24.01.2021 9:20 /
  • 5914 /
  • 0
Съвети за правилно съхраняване на автомобилните гуми

Как по най-правилния начин да съхраняване автомобилните гуми? Много шофьори изобщо не си задават този въпрос, а всъщност при редица условия неправилното съхранение на гумите може буквално да ги повреди само за няколко месеца. За да се избегне това, трябва да се следват ясни инструкции.

Подгответе гумите за съхранение

Не забравяйте, че веднага след като гумата бъде свалена, тя трябва да бъде добре измита и почистена от мръсотия.

Това изискване е двойно важно, ако сменяте гумите след зимния сезон, когато остатъците от зимни реактиви остават на повърхността на гумите. Не се ограничавайте с промиването на страничните стени. .

Също така няма да е излишно, преди да бъдат поставени за месеци да стоят в помещение, да се третира целият комплект с препарат, който ще предпази гумите от влиянието на външната среда. Когато правите това, избягвайте продукти, съдържащи разтворители като свързващо и почистващо средство. За предпочитане са специализирани препарати,  предпазващи гумите от вредното въздействие на ултравиолетовото лъчение, влагата и други вредни фактори на муждусезонното съхранение.

Съхранявайте ги върху джанти

Идеалният вариант за съхранение на гуми е поставянето им върху джантите. По този начин можете просто да сложите целия комплект в гаража или на балкона вертикално.

Още по-добре и да се закачи целия комплект от тавана, стените или, като алтернатива, върху специални тръби, които са прикрепени към стената със скоби. Във всеки случай ще получите почти идеални условия за съхранение за вашите гуми и ще трябва само да се погрижите за оптималната температура в гаража или на балкона.

Какво масло е най-добро за автомобилния двигател през зимата

Съхранявайте ги при правилна температура

Сезонното съхранение на гуми в диапазона - от 0 ° C до + 35 ° C е допустимо, но най-оптималният режим би бил от +10 до +25 градуса, а влажността на въздуха трябва да бъде не повече от 60%.

Освен това е необходимо да се избягва въздействието на ултравиолетовото излъчване, просто казано - не позволявайте гумите да се намират постоянно под слънчевите лъчи. За да се изключат вредните ефекти на ултравиолетовото лъчение, струва си да ги опаковате в специални покрития, направени от синтетика или плат, или поне с нещо друго подходящо и да осигурите стабилна температура. Не връзвайте покривалата, за да поддържате вентилация на гумите.

Предпазвайте от слънце и дъжд

Ако сте оставили комплекта гуми под постоянното излагане на слънчева светлина, значи сте допуснали непростима грешка. Поради влиянието на ултравиолетовото лъчение структурата на гумите се променя с течение на времето, тяхната еластичност намалява и започва процесът на напукване на структурата на страничните стени.

Също така е необходимо да се предпазват гумите от дъжд и сняг. Ако съхранявате комплекта на неостъклен балкон, гумите трябва да се покрият поне с водоустойчива покривало от плат или картон. Иначе, в най-добрия случай гумите могат да бъдат обработени със специални силиконови съединения, които се продават в автомагазините. Допуска се съхраняването на гуми на открито за не повече от 1 месец.

Как да проверите състоянието на автомобилните свещи с мултиметър ВИДЕО

Как да съхранявате гуми без джанти

Най-добре е да съхранявате гуми без джантите вертикално, на стелажи. Най-големи шансове да навредите на гумите ще имате, ако сложите и четирите гуми една върху друга в своеобразна пирамида.

В този случай гумите, които са на дъното, ще получат повишено натоварване и тяхната форма след сезона на съхранение може да се промени толкова много, че по време на последващото монтиране на гумата между страничната стена и джантата да се образува процеп, през който ще се задържа въздух.

Ако въпреки това трябва да съхранявате колелата именно хоризонтално, не образувайте "пирамиди" от повече от две гуми и от време на време ги разменяйте. Гумите без джанти не е добре да се окачват. В противен случай увеличавате вероятността от деформация на покритието им. Ако няма друг вариант, уверете се, че опората на окачването не е твърде тънка и периодично завъртайте колелата на 25-30 градуса. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

КОМЕНТИРАЙ