Много собственици на автомобили с предно задвижване, когато купуват чифт нови гуми, ги монтират на задвижващия преден мост и преместват старите гуми отзад. Експертите казват, че това е грешка.
Техническият експерт от британското подразделение на Michelin Брайън Портеус е заявил пред Auto Express, че голям брой от местните шофьори и техници за гуми правят грешка: монтират старите гуми на задната ос и монтират новите на предната ос. Той твърди, че новите гуми на задния мост правят колата по-стабилна, особено на мокри пътища.
„След като колата е стабилна, можете да започнете да мислите за спирачките и съединителя“, казва Портеус пред Auto Express. „И всъщност ще откриете, че спирането и сцеплението са обезпечени от частично износените гуми отпред.“
Какво показват буквените обозначения и абревиатури при автомобилите
Представителят на Michelin казва, че правилото "новите гуми отзад" действа независимо от типа задвижване. Задвижването на предните колела, задвижването на всички колела или задвижването на задните колела реагират еднакво на границата на страничното сцепление.
Често износените гуми на задната ос помагат за предотвратяване на проблеми при завиване, поднасяне и спиране. Вероятно препоръката на експерта работи именно в случай на „частично износени“, а не прекалено стари гуми.