Всеки шофьор по свой начин обича автомобила си, който кара всеки ден. Много от българските водачи дори предпочитат сами да правят ремонтите по машината. Сред тях има много ентусиасти, които могат самостоятелно да заменят маслото в колата.
Но дори опитът от многократна подмяна не освобождава шофьорите от риска от допускане на системни и груби грешки.
1. Колкото повече, толкова по-зле
Печалната статистика на автосервизите сочи, че сред младите шофьори се намират и такива, които вярват, че колата е като храната и дори повечко масло няма да я развали. Такива водачи много често изливат масло много по-високо от отметката MAX, с което нанасят вреда на собствената си кола.
Прекаляването с маслото преди всичко е свързано с риска от "убиване" на катализатора предсрочно.
2. По-силно завиване
Много от хората, ремонтиращи самостоятелно, по погрешка смятат, че колкото по-силно и по-плътно е поставен масленият филтър, толкова по-добре за колата. Всъщност това изобщо не е така. Филтърът наистина трябва да стои плътно, но в повечето ситуации е достатъчно усилие с една ръка, за да се постави.
Кои части на автомобила се нуждаят от редовно смазване
Ако прекалите, това може да доведе до сериозни проблеми в бъдеще. Свалянето на такава част ще бъде изключително проблематично и няма да можете да се направи, без унищожаване на филтъра.
3. Масло във филтъра
В интернет могат да се намерят много теми с дебати дали си струва да се налива масло във филтъра по време на инсталирането. Работата е там, че някога буквално всички са правели така. Всъщност няма никаква реална нужда от това.
Освен това има възможност за нанасяне на директна вреда на агрегата, ако по време на монтажа на филтъра се излива масло. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!