Със сигурност на много шофьори им е познато неприятното усещане, когато, излизайки от колата, ги удря ток. Не е голям проблем при положение, че това се е случило веднъж, но ако постоянно го изпитвате вече не е никак приятно. Днес ще ви разкажем защо машината бие ток и как да се отървем от това.
Любопитен факт е, че през зимата, когато се излиза от колата, тя почти не удря с ток, но когато температурата нараства през пролетта, тя започва да „искри” все по-често.
Важното в този случай не е загряването на въздуха, а статичното електричество, което се получава, когато се намираме вътре с много по-малко дрехи и с открити части на тялото. Щом колата спре, вратата се отваря и шофьорът се хваща металния корпус с ръка, като веднага след това го хваща ток.
За борба със статичното електричество традиционно се използват специални ленти или антистатични спрейове. Що се отнася до лентите, не всички шофьори искат да ги закачат, считайки ги за реликва от миналото. А и в интерес на истината, те невинаги спасяват от тока. Спреят върши своята работа. Но ако използвате машината всеки ден, тогава спреят може да издържи максимум седмица.
Остава да се разясни как да се отървем от натрупаното електричество. Първият метод е доста прост, използван е още от нашите бащи и дядовци. Достатъчно е правилно и последователно да изпълняваме алгоритъма на действията.
Тук целият смисъл е в това да докоснете корпуса, преди да излезете напълно от колата. Поставете краката си на земята, без да ставате от седалката и едва след това хванете вратата. Ще се извърши заземяване и няма да има проблем със статичното електричество.
Вторият метод се основава на същия принцип като първия. След като отворите вратата, вземете ключа за запалване за металната част и докоснете с нея корпуса. И отново заземяването ще свърши своята работа и от машината няма да удря ток. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!