Когато вие карате вашия автомобил в сервиза, то очаквате, че ще го получите обратно изправен.
Особено, когато сервизът е с добри отзиви. Още повече, ако вие сте негов редовен клиент. И със сигурност вие не търсите и избирате по отзиви сервиз, достоен за вашето доверие и редовни посещения, за да получите от него неочаквани неприятности.
Въпреки това опасни изненади може да ви чакат там, където никога няма да очаквате. Виновен за това, по правило, е човешкият фактор - явление неизбежно и безпощадно.
Довереният майстор
Собственик дал колата си "Пежо" за смяна на съединителя. Въпреки, че сервизът бил тип "гаражен", той имал добри отзиви в интернет и статута на "клубен" сред собствениците на френските автомобили - Peugeot и Citroen.
А и в миналото шофьорът вече бил посещавал този сервиз. Оплаквания от качествата на ремонтите, правени от самия собственик на сервиза, никога не е имало.
Кое повече може да е най-добрият гарант за качество, отколкото изпълняването на работата от грамотен майстор, който сам е собственик и работи за собствената си репутация?
След обслужването на автомобила собственикът си го взел и със семейството си тръгнал на почивка - към морето, в планината. Колата се държала добре, никакви повреди и подозрителни ефекти след ремонта не са се проявявали.
След връщането в града обаче в един ден колата със силен стържещ звук рязко спряла директно на пътя.
Опасно усещане
Случила се много неприятна работа: откъснал се бил шарнир. Много опасна е тази повреда по време на високи скорости, но в дадения случай всичко се разминало доста леко.
Собственикът на автомобила не можел да повярва, че това би могло да е следствие от посещението в сервиза. Но напълно странични хора, оказали помощ в тази трудна ситуация, потвърдили, че това, по всяка видимост, е именно така.
Същото казали и майстори в друг сервиз, където собственикът успял да си закара повредения автомобил. Оказало се, че при сглобяването след ремонта не до края била затегната гайка и с времето тя просто се развила.
Още малко и вторият шарнир би изскочил по същия начин. Страшно е да си помислим какви биха могли да бъдат последствията, ако повредата се е била случила по-рано, на висока скорост или на планински път.
Наложило се собственикът на колата да се свърза със собственика на сервиза. Станало ясно, че този път колата не била ремонтирана лично от него. Работата била поверена на майстори, които и в миналото му били помагали.
Той обаче не инспектирал резултатите от ремонта след приключването им.
Сервизът признал вината си и поел разходите по отстраняването на повредите. Но загубеното доверие, естествено, не могло да бъде възстановено.
Все пак рисковете са доста големи, а вероятните последствия непоправими.
Да се довериш ли, или не
Ето така, заради човешкия фактор, автомобилните сервизи губят клиенти - при това във всички смисли.
Само двустранният контрол на качеството ще даде малко повече сигурност, ако искате да бъдете спокойни.
Бъдете внимателни - все пак подобни недоработки може да се случат и на вас, когато не сте толкова бдителни.