При каква скорост автомобилът е максимално икономичен

https://auto.blitz.bg/saveti/pri-kakva-skorost-avtomobilt-e-maksimalno-ikonomicen Auto.blitz.bg
При каква скорост автомобилът е максимално икономичен

Има ситуации като тази, в която шофьорът трябва да кара възможно най-икономично, за да стигне до най-близката бензиностанция. Какви трикове могат да помогнат в тези моменти и коя е най-икономичната скорост?

Първо, няма смисъл да се позовавате на данните за икономия на гориво, посочени в спецификациите на автомобилите и в ръководствата за употреба. Понякога се случва така, че данните, посочени в такива документи са само приблизителни за действителното потребление.

В повечето случаи обаче към "документираните" данни трябва да се добави литър, няколко литра или дори двойно повече, ако се управлява голям и тежък автомобил със задвижване на четирите колела, при неблагоприятни условия (задръстване, движение извън пътя, намаляване на скоростта и т.н.).

Защо има такова разминаване? Въпросът е, че всяка от техниките за изчисляване на разхода се извършва в идеални условия, а именно на стендове за изпитание, където автомобилът симулира само ускорение и спиране, които са типични за шофиране в градски, извънградски и смесен режим.

Например, според стандартите на европейската методика за оценяване, резултатите за разхода в градски условия се вземат, когато автомобилът ускорява до 50 км/ч за безкрайните 26 секунди. Това включва спиране на светофарите и винаги ускоряване с бавна скорост.

От друга страна, при смесения цикъл за отправна точка се приема движение със скорост до 70 км/ч. В този случай автомобилът изключва всички консуматори на енергия и използва гуми с минимално допустим протектор, за да намали загубите на енергия, дължащи се на триене.

Защо е вредно за двигателя на колата да работи дълго време на празни обороти

Ясно е, че в реалния живот този стил на шофиране е проблематичен - ще пречите на другите участници в движението и е малко вероятно да поддържате плавно шофиране, което да допринася за икономичността. Същото се отнася и за шофиране без включени фарове и климатик - едва ли ще е възможно да се шофира през нощта и в горещо време.

Въпреки това, ако целта ви е да пестите гориво колкото се може повече, оптималната скорост е 75 км/ч. Между другото, поддържането на такава скорост в града при липса на задръствания е съвсем реалистично, ако ограниченията на скоростта позволяват това.

Що се отнася до алгоритъма на ускоряване, за максимална икономичност е необходимо да се започне както на изпитателния стенд - да се ускори до 50 км/ч само за 26 секунди и по този начин да се следи стрелката на тахометъра да не надвиши 1500 об/мин.

На магистралата, за да постигнете максимална икономичност, трябва да се движите в крайната дясна лента и да поддържате скорост от 75-80 км/ч.

В идеалния случай е добре да успеете да застанете до едно и също бавно движещо се превозно средство (камион, товарен микробуси т.н.). Тогава разходът на гориво ще бъде намален още повече, тъй като ще се намали челното съпротивление.

Пет начина да удължите живота на амортисьорите на автомобила си

Друг важен момент е свързан с избора на правилната предавка в трансмисията. Препоръчително е да активирате най-високата, предна предавка, което при автоматичните скоростни кутии може да наложи активиране на ръчен режим.

Ако е възможно, не се колебайте да превключите на по-висока предавка, напр. веднага след "втора", включете "четвърта" и се уверете, че стрелката на тахометъра остава на ниски обороти.

Ако обаче условията на шофиране позволяват, е добре да изключите климатичната система и други консуматори на електроенергия, което също допринася за икономичността на пътуването.

Например, светлините за движение изискват около 0,5 л/100 км допълнително. Друг съвет - увеличете налягането в колелата с 0,2 бара, за да разчитате на по-нисък разход на гориво.

Не забравяйте, че този начин на шофиране със сигурност ще предизвика раздразнение сред другите водачи. Така че, останете в бавната дясна лента. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

Горещи

Коментирай
6 Коментара
Тъпаци
преди 3 години

Ако някой се убие заради вашите малоумия, кой ще е виновен ? На 5та/6та и с 80 по магистралата ? Вие сте убийци бе ! Спрете с глупостите !

Откажи
atanas
преди 3 години

.....тази статия е от поне 40 години.....80 на 9та предавка?

Откажи
Желяз каменноff
преди 3 години

Само 50км да се движиш си икономикмен

Откажи
Хайл
преди 3 години

До 1500 Об/Мин!?Особено ако караш дизел ...зацапване на геометрията на турбото,филтрите не могат да влезнат в работна температура...екстра съвет няма що.Най-икономична е колата на дълъг път с 80-100на 5/6 предавка!А най-икономично е когато нямаш кола

Откажи
Хайл
преди 3 години

До 1500 Об/Мин!?Особено ако караш дизел ...зацапване на геометрията на турбото,филтрите не могат да влезнат в работна температура...екстра съвет няма що.Най-икономична е колата на дълъг път с 80-100на 5/6 предавка!А най-икономично е когато нямаш кола

Откажи
Петков
преди 3 години

Служебния ми автомобил е най-икономичен.

Откажи