Пет начина да си върнем концентрацията по време на шофиране

  • 06.01.2020 8:00 /
  • 1139 /
  • 0
Пет начина да си върнем концентрацията по време на шофиране

"Може да получи всяка реалност, ако се настроиш на необходимата честота. Това не е религия, това е физика". Това го е казал Алберт Айнщайн.   

Айнщайн, най-вероятно, със сигурност е знаел как да създаде необходимата реалност. Но не е споделил каква е честотата, на която шофьорът трябва да се настрои, когато започне да губи концентрация на пътя.  

Какво да правим тогава в такава ситуация?  

Веднага да отбележим, че съвети не трябва да се дават на шофьори, които по време на шофиране говорят по телефона, разменят си съобщения, ровят се в козметичката си, търсят паднала на пода флашка с музика, а също увеличават на "макс" музиката в колата. 

За такава концентрация тук въобще да се говори? Не, съветите са адресирани само към нормалните шофьори, които в един момент разбират, че започват да "изключват".   

Все пак има едно "но". Ако вие започвате да заспивате, то съветите са безсилни. 

Затова предприемете всичките възможни мерки, за да напуснете пътя и да поспите поне половин час - дори, ако до крайната ви точка остават само 100-200 километра. 

Това е напълно достатъчно, за да дойдете на себе си. И никакви други способи няма да ви помогнат да се "пробудите" - това е многократно доказвано. 

Сега за загубената концентрация. Такова нещо се случва - дълъг и еднообразен път, монотонен пейзаж, глупаво "на ляво-на дясно" на чистачките  - ето, че всичко е преминало на автопилот, от вас нищо не зависи и така ще продължи и в бъдеще. Това обаче въобще не е така. 

Въз основа на опита, при тези ситуации помагат следните средства.  

Когато шофирането силно ви е замотало главата, а края на пътя не се вижда, можете сам да си поиграете на достигането на промежутъчни цели. Да кажем, че след 5 километра има малка река - ще шофирате до нея.

След още около 10 километра има село със смешно име: отиваме да броим къщите в селото. След 30 километра пък трябва да се появи някакво интересно число на километража, да кажем 55 555, не трябва да се изпуска. 

Ако все пак успеете да разбиете целя път на подобни части, разсеяното ви състояние лека по лека ще се разсее. 

Разговор, игра, бръщолевене 

Ако в колата има подходящ спътник (спътница), то притъпеното ви състояние може да бъде разсеяно чрез устна игра. Все пак много зависи от това, дали противникът ви ще е достоен за вас, с който ще ви е интересно да си играете. 

По-банален вариант  е разговорът за някакъв взаимен интерес. Не случайно тираджиите често взимат в кабината си хора на автостоп, и на тях им се иска да си говорят с някой. 

По-хладно 

Известен съвет - да се намали с няколко градуса температурата в салона. Не е съвсем сигурно, че този метод ще помогне на всички, но все пак си струва да се пробва. Поне, за да знаете, дали лично на вас ще помогне. 

Да изключите автопилота 

Този съвет май е следван от всички. Ако вашият автомобил е бъкан с електроника, която поддържа постоянна скорост, следи да не напускате лентите за движение, спазва дистанция и така нататък, то шофьорът в тази ситуация действително може да умре от скука. Изходът е лесен - изключете всичките тези екстри и сами командвайте парада. 

Карай направо...  

Тези неща, естествено трябва да се обмислят отрано, но в редица случаи шофьорът има алтернатива при избора на маршрут. Например, в редица случаи оживеният безплатен път може да се окаже за предпочитане, пред полупустата платена магистрала. 

В първия случай със сигурност ще няма да може да се отпуснете, а когато ти предстоят още няколкостотин километра равен, гладък и хипнотизиращ път, то концентрацията може да пострада. 

В този смисъл пустият път не винаги е за предпочитане пред оживения.   

КОМЕНТИРАЙ