Колкото повече хиляди километра може да издържи автомобилният двигател, толкова по-добре. Всеки шофьор знае това. Какво обаче се приема за страхотно постижение в това отношение?
Няколко десетки хиляди километра за много агрегати е "жизнен" предел. Сто хиляди или малко над тази величина са отличен резултат. Съществуват обаче и такива двигатели, които са способни да изминат и половин милион километра без особени проблеми.
1. Renault — K4M и F4R
Два много сходни агрегата, създадени от инженерите на Renault. Имат работен обем от 1,6 и 2 литра. Мощността на агрегатите е съответно 105 и 143 конски сили.
Дългият живот на двигателите е обусловен от опростената им конструкция, ниска степен на компресия, чугунен цилиндров блок и клапанни компенсатори. Само ремъка трябва да се сменя редовно.
2. Hyundai/Kia — G4FA и G4FC
Поредица двигатели на южнокорейската компания Hyundai. Интересно е, че G4FA и G4FC са скромни агрегати, но в същото време са много издръжливи. Работният обем на агрегатите е 1,4 и 1,6 литра. Мощността - съответно 111 и 123 конски сили.
Надеждността на двигателите се увеличава, наред с други неща, поради факта, че те са поставяни главно на леки модели автомобили.
5 съвета, с които акумулаторът на колата ще ви служи 2-3 пъти по-дълго
3. Chevrolet — B15D2
Двигател с удивителна история. Разработен е от Suzuki. Впоследствие е закупен и подобрен от Daewoo. След фалита на компанията B15D2 е закупен от GM, след което се озовава при инженерите на Chevrolet. Този 1,5-литров двигател все още се използва и се счита за един от най-надеждните силови агрегати на американската фирма. Разбира се, двигателят няма висока мощност, но пък всъщност не знае думата „ремонт“.
4. Volkswagen — BSE
Още един двигател с много интересна, дълга и трудна история. Първоначално BSE е бил едва ли не най-лошото творение на Volkswagen с разнообразен букет от проблеми. Въпреки това, благодарение на усилията на инженерите на компанията, агрегатът успял да оцелее при всички „болести“ и се превърнал в най-надеждния 1,6-литров атмосферен агрегат от немските инженери.
Двигателят може да бъде видян на Polo, Jetta, Golf V, Skoda Octavia 2 и много други. Разбира се, 105 "коня" не впечатляват момичетата, но и този агрегат не знае какво е ремонт, с изключение на подмяната на ангренажния ремък.
3 полезни бутона в колата, за които много шофьори не знаят
5. Toyota — 2AR-FE
Японските конструктори винаги са се справяли добре с двигателите. Те са създатели на някои изключително надеждни агрегати. Един от най-добрите в момента може да се счита 2,5-литровият 2AR-FE. Даденият двигател може да бъде видян на такива известни модели като Highlander, Camry, RAV4 и Lexus ES. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!