Искате да си купите електрически автомобил? Въпреки че първоначалната инвестиция е много по-висока, отколкото при традиционния автомобил с двигател с вътрешно горене, разходите за поддръжка и последващите разходи значително намаляват.
Преди да вземете решение за покупка, не забравяйте да прочетете различните съвети и да прецените възможностите си в зависимост от наличните видове зареждане. В тази публикация ще бъдат разгледани основните характеристики на обслужването на електрическите автомобили.
По-прости двигатели
Електрическите двигатели имат с около 60% по-малко компоненти от двигателите с вътрешно горене. Последните са много сложни системи, състоящи се от хиляди части, подложени на триене и температурни колебания. С течение на времето много части трябва да бъдат заменени поради износване.
Електрическият автомобил няма нужда от смяна на маслени или горивни филтри, няма ангренажен ремък и няма конвенционална скоростна кутия. Поради това общите механични разходи се намаляват значително.
5 кросоувъра с автоматик, които не се развалят дори при голям пробег СНИМКИ
Техническото обслужване на електродвигателя се ограничава до визуална проверка на синхронния двигател с постоянни магнити. Освен това е важно да се провери електрическата изолация на всички кабели и компоненти. Това се прави със специални устройства.
Най-сложната част за този тип автомобили е акумулаторът - най-важният и скъп елемент. Повечето производители предлагат доживотна гаранция, но е добре да се грижите за него и да не злоупотребявате с бързото зареждане.
Други елементи, които изискват техническо обслужване
Те включват някои течности, които трябва да се проверяват и подменят, като например охлаждащата течност и течността за измиване на предното стъкло. Филтърът за салона, който пречиства външния въздух, също трябва да се сменя всяка година.
Пет начина да удължите живота на амортисьорите на автомобила си
Един от недостатъците в сравнение с автомобилите, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, е износването на гумите и амортисьорите.
При електрическите превозни средства този показател е по-висок, тъй като те обикновено тежат повече и предават целия въртящ момент наведнъж. Много е важно да проверявате всички компоненти на амортисьорите приблизително на всеки 20 000 км.
От друга страна, спирачките на електромобилите страдат по-малко, тъй като обикновено имат рекуперативно спиране и не се използват толкова често. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!