Автомонтьорът с 40-годишен опит Скоти Килмър разкритикува евтина част, която шофьорите използват, за да пестят гориво.
„Тъй като цената на бензина си остава висока, някои хора предприемат драстични мерки. Не опитвайте това, ще пропилеете парите си. Тази свещ има плазмено ядро и обещава да ви осигури по-добър разход на гориво и икономичност.
Ако всичките ви свещи са износени, да, вашият пробег ще се увеличи, ако сложите [някои] нови свещи, но не си хабете парите за твърденията на компанията, че ще получите по-добър пробег от определен тип запалителна свещ“, отбелязва експертът в скорошно видео .
В сравнение с по-конвенционалните форми на запалителни свещи, някои висококачествени алтернативи използват кратка светкавица на плазма, за да подпомогнат запалването на сместа въздух-гориво във всеки цилиндър.
Въпреки че производителите на тези аксесоари твърдят, че този дизайн може да подобри както мощността, така и икономията на гориво, Скоти каза, че разликите са незначителни.
В допълнение, тези свещи могат да бъдат по-скъпи от обикновените и следователно шофьорите трябва да карат много дълги разстояния годишно, за да станат забележими такива „спестявания“.
По-късно във видеото механикът отбелязва, че преди това е пробвал различни видове свещи в колата си, като е установил, че икономията на гориво се е подобрила само леко.
Въпреки че Скоти съветва шофьорите да не купуват тези скъпи опции, той отбелязва, че е важно водачите да сменят свещите си редовно.
В зависимост от автомобила, на който са монтирани, и общите условия на шофиране, свещите трябва да се сменят на всеки 48 000 до 144 000 километра. Точните цифри са посочени от самия производител.
Обикновено шофьорите ще могат да разберат, че запалителните им свещи са износени, ако колата им не запали, звучи грубо на празен ход и отнема повече време от обикновено да ускори.