Червените следи по повърхността на каросерията на автомобилите, причинени от химикали и влага, изглеждат грозно. Но не те представляват най-голямата опасност.
Ръждата, която се появява навсякъде по металните повърхности, се нарича обща корозия. Причинява се от агресивни въздействия на околната среда. Най-често тя засяга арките на колелата и долната част на автомобила, т.е. тези части, които са в най-голям контакт с вода и реагенти.
Локалната корозия се различава от общата корозия по това, че се развива много бързо. Като правило тя се появява в малки области, които са активно повлияни от механични фактори. Те включват триене, разтягане, удар и огъване.
Проблемът при този вид корозия е, че тя бързо води до образуване на пробойни в метала. Най-опасният вид е междукристалната корозия между микрозърната на метала: тя влошава механичните му свойства.
Защо трябва да се загряват амортисьорите на колите при ниски температури
Вид локална корозия е корозията от триене, при която горният слой на детайла се разрушава при натоварване. То може да намали здравината на метала с до 40 %.
Питинг корозията възниква, когато малки камъчета от пътя изтриват боята от повърхността на каросерията. Тя буквално се врязва дълбоко в метала. Най-честите мишени са бронята, лайстните и дръжките на вратите.
Корозията в пукнатините се появява в свободните места на свързване на каросерията. Това се дължи на лошото сглобяване. С течение на времето тук започва да се натрупва влага, която предизвиква процеси на окисляване.
Ако размерът варира между 0,25 и 0,75 mm, между повърхностите може да се създаде потенциална разлика, която да доведе до електрохимична реакция. Това стимулира процеса на окисляване. Заварените съединения, пружинните скоби и опорите често са податливи на тази корозия.
Каква скорост е смъртоносно опасна при катастрофите
Електрохимичната корозия е най-опасна поради бързината, с която се развива. Например, когато се използва солена вода, в контактните зони между алуминий и стомана неизбежно се появява корозия.
Колкото по-голяма е разликата в потенциалите, толкова по-бързо ще настъпи повредата. Два метала в съприкосновение създават галваничен елемент и колкото по-благороден е единият метал в сравнение с другия, толкова по-бързо ще се разпространи ръждата. Това най-често се наблюдава, когато алуминиевите джанти са прикрепени към стоманени повърхности. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!