И така, двигателят. Той е сърцето на колата. Може би всеки знае, че от неговата функционалност и надеждност зависи до голяма степен работата на превозното средство. Разбира се, няма вечни неща на този свят. Има ли обаче двигатели с повишен ресурс? Разбира се, че да. А някои от тях са се превърнали в легенди.
Като цяло определено е трудно да се отговори на въпроса кой двигател е най-надежден. Но можете да се посочат няколко от най-качествените и неразрушими двигатели - както за дизеловото гориво, така и за бензина. И накрая, време е да разберем кой произвежда най-добрите двигатели - японците, европейците или американците?
Най-надеждните двигатели за леки автомобили - дизеловите двигатели
Струва си да се каже, че дизеловите агрегати традиционно се считат за по-надеждни от бензиновите. Освен това напредъкът не стои неподвижен и дори спортните автомобили вече могат да имат дизелов двигател.
Въпреки това, за най-надеждни сред професионалистите се считат стари дизелови двигатели с просто, но безпроблемно устройство. И по-специално това е OM602, дело на Mercedes-Benz.
За периода на производство от 1985 г. до 2002 г. и за последващия период на експлоатация двигателят си печели славата на изключително надежден. Така че, ако се интересувате от най-надеждния дизелов двигател, това е решението.
В крайна сметка са регистрирани редица коли с пробег от половин милион, а в някои случаи пробегът дори надхвърля 2 милиона.
По правило тези агрегати можете да намерите на автомобил клас G, Sprinters, T1. Има и модели W210. Може би това е един от най-успешните опити в изграждането на дизелови двигатели.
Най-надеждният двигател на BMW се нарежда малко по-назад. И така, моделът BMW M57 шумно се обяви на целия свят. Това е доста мощен двигател, който е създаден през 1998-2008 г. и осигурява 201-286 к.с. В годините на създаването си той се използва активно на 3-та и 7-ма серия.
Най-добрите бензинови двигатели
Въпреки всичко любовта към бензиновите двигатели си отава голяма. Актуални са редовите "четворки". Като Toyota 3S-FE със своите два литра обем и четири цилиндъра. Този модел е произведен през 1986-2000 г., с мощност от 128-140 к.с., и на практика няма никакви оплаквания от него.
Заслужава да се отбележи, че следващите модели, които са производни на базата на този, също имат отлични качества.
Mitsubishi 4G63 , двулитрово японско решение от 1982 г., също може да се отнесе към категорията на великолепните „четворки“.
Японската серия Honda D с обем от 1,2 - 1,7 литра също има отлични качества.
А като говорим за Opel 20ne, трябва да се отбележи, че тук двигателят често е надживявал автомобила, в който е бил монтиран.
Така че простотата на изпълнението често дава изключителна надеждност. Но следващите модели с турбокомпресор, дори и тези, създадени на базата на успешните прости решения, често имат значително съкратен ресурс.
Легендарната редова "шестица"
И дори сред редовите шестици има има лидери. Освен това, в тази категория можете да откриете най-големия брой на онези двигатели, които преодоляват милионния пробег. Отново това са доста прости двигатели с добър баланс.
На първо място си струва да поговорим за Toyota 1JZ-GE и 2JZ-GE . Този тип двигатели са били в употреба през 1990-2007 г., с обем 2,5-3 литра. И да, те биха могли да изкарат милион километра без големи затруднения.
Също така, не забравяйте за BMW M30 , който обаче е много стара разработка. Така че, той е създаден през 1968 г., а е изваден от производството едва през 1994 година. Това също е прост и надежден агрегат с голям запас от здравина. Трябва да се отбележи, че следващият модел на BMW M50 е също стандарт за надеждност и рекордьор по пробег.
G8, които са доказали своята стойност
Има ли обаче надеждни решения сред V-образните „осмици“? Оказва се, че има. Така че, въпреки факта, че тези дизайни обикновено не осигуряват дългосрочна стабилност и сравнително бързо се скапват, сред тях има рекордьори. И така, изброяваме моторите, които могат да преодолеят половин милион без проблеми.
Отново, на първо място, трябва да запомните баварската автомобилна индустрия. Защото сред лидерите е BMW M60 . Тайната на надеждността тук се крие в никело-силиконовото покритие, което надеждно защитава от износване. Ако обаче в горивото има сяра, ресурсът свършва бързо. Така че това е надежден двигател, но с високи изисквания за качествено гориво.
Във всеки случай той се представи перфектно в автомобилите от 5-та до седма серия, през 1992-1998 година. Простият дизайн и малката степен на форсиране го направиха „вечен“. Последвалите решения обаче не са адаптирани за дълга експлоатация. Отново въпросът е в сложността на дизайна ...
Какво друго може да се каже за продължителността на работа?
Има много добри мотори. Съвременните модели имат по-малък потенциал поради сложността на дизайна и турбокомпресора, но те също са в състояние да служат дълго време. В крайна сметка много, много зависи от собственика на автомобила.
При внимателно боравене ресурсът значително се увеличава. Така че, ако не сте привърженик на спортния стил на шофиране и се грижите се своевременно за вашия двигател, може години наред да не се сблъсквате с технически проблеми.
С добър шофьор всеки мотор може да стане милионер! Желаем ви каране без повреди!