Съвременните двигатели на практика са едни и същи и всичките изразходват масло. Работата е там, че те стават много "горещи", обяснява експерт на старото и авторитетно списание "Зад волана" Алексей Ревин.
По думите му работната температура на съвременните мотори може да достигне 115 градуса и дори повече.
Поради това дори висококачествените масла при високи натоварвания коксуват в каналите на буталата, в резултат на което се появява нагар и преразход.
Следователно, не трябва да се позволява на температурата на двигателя да се повишава до критичния максимум. За това експертът има три съвета.
- Поддържайте радиатора си чист и го промивайте, също така почиствайте пространството между радиаторите на климатика и двигателя.
- Махнете от решетката на радиатора нещатната дребна мрежа, ако имате такава, която е поставена за защита от насекоми и малки камъчета - тя пречи на охлаждането на двигателя.
- Също така премахнете нещатните защити на моторния отсек, поради които отсекът може да не се продухва добре с въздух (там винаги трябва да е гладно).
Експертът също съветва да се използва скенер LM 327 с програма в смартфона, за да се следи температурата на двигателя с точност до един градус.