Всеки има свой собствен стил на шофиране. Някои обичат да карат бързо, като често вкарват стрелката на оборотомера в червената зона. А някои, напротив, изповядват премерения стил на шофиране и не превишават отметката от 2 000 об/мин, пише Факти бг.
Разбира се, трябва да сте наясно, че постоянното шофиране при високи скорости и обороти намалява живота на двигателя.
В този случай механизмите и системите на двигателя изпитват най-голямо натоварване. Но ранното превключване на по-висока предавка и така нареченото шофиране в ниски обороти също е погрешно.
При този режим на работа се развива детонация в двигателя, системите и механизмите на мотора изпитват повишени вибрации, което води до износване на валовете на двигателя, на лагерите, ремъка или веригата, както и на съединителя.
Също така, при ниски обороти, маслената помпа генерира ниско налягане на маслото, което води до по-лошо смазване на частите на двигателя. Освен това, поради неоптималния режим на горене, саждите активно растат в горивните камери.
Какъв е правилният начин за шофиране тогава? Да шофираш правилно означава да караш нормално. Където е възможно дръжте колата в по-нисък оборотен режим, а където е необходимо - активно ускорявайте и смело подавайте газ.
И така, от гореизложеното може да се направи един важен извод: правилната грижа за двигателя се състои такова каране, което е съобразено с правилата за движение, както и с указанията на производителя. Естествено важни са и висококачествени резервни части и консумативи. И ако правите това, двигателят ще ви се отблагодари с дълга и безпроблемна работа.