През лятото шофьорите често мият „железните си коне“, защото искат колата да блести. Но прекалено честото миене може да доведе до проблеми с колата. Защо не трябва често да организирате водни процедури за колата си през лятото прекалено често, разказват специалистите от германското ателие за доработки APR, пише Факти бг.
Малко хора знаят, че през лятото каросерията на автомобила изпитва не по-малко стрес, отколкото през зимата. Вредата от средствата за обезледяване се заменят с прекаленото нагряване и ултравиолетово лъчение.
Ето защо експертите съветват да внимавате с измиването на автомобила. Прекалено честото миене може да доведе до проблеми, за които водачът ще плати скъпо.
Ако почти всяка седмица „сапунисвате“ любимата си кола, мръсотията може да запуши дренажните отвори на каросерията. Това ще доведе до постоянна влага и това в крайна сметка ще предизвика появата на ръжда в областта на арките и праговете на предните колела. В бъдеще пък проблемът ще се превърне в скъпи ремонт на каросерията.
Също така не се препоръчва да миете колата при слънчево и горещо време. Факт е, че боядисването не понася внезапни промени в температурата и ако поливате каросерията със студена вода, може да възникнат проблеми. На яркото слънце металът се загрява до 70 градуса, а водата от водоснабдителната мрежа е максимум 18 градуса.
В резултат на това температурната разлика от над 50 градуса се оказва изключително чувствителна за боята. На лака могат да се появят микропукнатини, през които с течение на времето ще проникне влага. И така, един хубав ден ще забележите, че "кафявата чума" вече се е настанилна трайно по каросерийните панели на колата ви.
Между другото, омекналият от висока температура лак е по-податлив на различни механични влияния от студения лак. Ето защо дори обикновен парцал с малко мръсотия по него може да остави драскотини. А какво да кажем за различни силиконови приспособления и гъби, с помощта на които се отстранява водата.
Поради същата причина не трябва да се отбивате и при автоматичните автомивки. Твърдите им четки работят като абразив и могат да оставят огромно количество драскотини по цялата каросерия. След това ще трябва да се отстраняват с ръчно полиране, което е сравнително труден и отнемащ време процес.