Лесно и бързо: Ето така се разбира дали двигателят на колата е в лошо състояние

https://auto.blitz.bg/saveti/lesno-i-brzo-eto-taka-se-razbira-dali-dvigatelyat-na-kolata-e-v-loso-sstoyanie Auto.blitz.bg
Лесно и бързо: Ето така се разбира дали двигателят на колата е в лошо състояние

Никой не иска да си купи кола с повреден, износен двигател, на която не й остава още много "живот". Проблемът за желаещите да придобият нови автомобили се заключава в това, че е много трудно да се идентифицира наличието на проблем без конкретни познания, а квалифицираната диагностика често струва сериозна сума.

Има обаче четири малки съвета, които могат да ви помогнат да разберете сами дали агрегатът се намира в лошо състояние.

1. Проверка на изпускателната тръба

Съвсем очевидно е, че изпускателната тръба няма да бъде чиста. Но и "мръсотиите" могат да бъдат съвсем различни. Когато купувате нова кола, трябва непременно да проверите този елемент от конструкцията.

Колите с тези скоростни кутии ще ви създадат големи проблеми

Вземаме чиста салфетка и проверяваме изхода на ауспуха. Тя ще стане мръсна и прашна, но трябва да знаете, че ако върху салфетката има и сажди, както и следи от моторно масло, то положението с двигателя е лошо.

2. Проверка на пръчката за измерване на маслото

Наложително е обезателно да проверите и нивото на маслото в агрегата. За целта се обръщаме за помощ към пръчката за измерване. Трябва обаче да се интересуваме не толкова от нивото на смазката, ами от нейния цвят. Той трябва да е леко прозрачен и кехлибарен. Маслото в никакъв случай не трябва да е черно.

3. Проверка на маслените изпарения

Не трябва да се пренебрегва и такава процедура като проверка на маслените пари. За да се направи това, първо трябва да се загрее двигателя и след това да се отвори капачката на маслото. В този случай основно ни интересува каква пара ще се издига от него.

Експертите посочиха 9-те най-надеждни и икономични кросоувъра СНИМКИ

Син дим и / или миризма на изгоряло показват, че има някакъв проблем с двигателя. В идеалния случай димът трябва да е бял.

4. Проверка на налягането в картера

Проверката на налягането в картера изобщо не е трудно! Отвиваме отново капачката на масления резервоар, след което я връщаме обратно с деликатно движение на ръката, без усукване. Ако няма проблем с затварянето на капачката, това означава, че с налягането всичко е наред. В обратния случай е по-добре да не вземате такава кола. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай
10 Коментара
titi25
преди 2 години

На дизел не повече от 1 ден маслото ще има такъв цвят

Откажи
Който
преди 2 години

е писал тази статия и който е разрешил да се публикува няма никакво отношение към автомобилите освен като използвач, евентуално или багаж в колата.

Откажи
Монтиоррр
преди 2 години

Дизела почернява веднага.Бензина след 3 к километра.Или преди продаване сипвам ,най евтиното ново масло и его ви кехлибар цвят..Щом едно масло тъмнее значи си върши работата.Все умници пишат Тея статии .Без ден практика в техническата част...

Откажи
ГРАД КОЗЛОДУЙ
преди 2 години

БЛАГОДАРЯ

Откажи
МИЛЕНИУМ
преди 2 години

БЛАГОДАРЯ

Откажи
Plamen
преди 2 години

Moje.

Откажи
Жоро
преди 2 години

Пълни глупости!За двигателя единственото и задължително нещо което трябва да направи е проверка за газове в антифриза!Във всеки сервиз го правят за секунди,но ти спестява хиляди левове за ремонт!Казвам го от личен опит!!!

Откажи
Жоро
преди 2 години

Пълни глупости!За двигателя единственото и задължително нещо което трябва да направи е проверка за газове в антифриза!Във всеки сервиз го правят за секунди,но ти спестява хиляди левове за ремонт!Казвам го от личен опит!!!

Откажи
Бай Онзи
преди 2 години

Абе глупак на дизела след 100 километра след сманата маслото е черно , ти ми говориш че трябвало да е бистро и прозрачно ??? Абе палячо , абе клоун , кой изобщо ти плаща за глупостите които публикуваш ???

Откажи
Fildy
преди 2 години

Маслото ако е черно не е проблем.Моят дизелак още на капачката за наливане вече го виждам как се променя на черен!Вече има проблем ако е сиво или кафяво. Такава кола на пазара няма да видите, който я продава отдавна ще го е сменил за да я "шитне".

Откажи