Никой не иска да си купи кола с повреден, износен двигател, на която не й остава още много "живот". Проблемът за желаещите да придобият нови автомобили се заключава в това, че е много трудно да се идентифицира наличието на проблем без конкретни познания, а квалифицираната диагностика често струва сериозна сума.
Има обаче четири малки съвета, които могат да ви помогнат да разберете сами дали агрегатът се намира в лошо състояние.
1. Проверка на изпускателната тръба
Съвсем очевидно е, че изпускателната тръба няма да бъде чиста. Но и "мръсотиите" могат да бъдат съвсем различни. Когато купувате нова кола, трябва непременно да проверите този елемент от конструкцията.
Колите с тези скоростни кутии ще ви създадат големи проблеми
Вземаме чиста салфетка и проверяваме изхода на ауспуха. Тя ще стане мръсна и прашна, но трябва да знаете, че ако върху салфетката има и сажди, както и следи от моторно масло, то положението с двигателя е лошо.
2. Проверка на пръчката за измерване на маслото
Наложително е обезателно да проверите и нивото на маслото в агрегата. За целта се обръщаме за помощ към пръчката за измерване. Трябва обаче да се интересуваме не толкова от нивото на смазката, ами от нейния цвят. Той трябва да е леко прозрачен и кехлибарен. Маслото в никакъв случай не трябва да е черно.
3. Проверка на маслените изпарения
Не трябва да се пренебрегва и такава процедура като проверка на маслените пари. За да се направи това, първо трябва да се загрее двигателя и след това да се отвори капачката на маслото. В този случай основно ни интересува каква пара ще се издига от него.
Експертите посочиха 9-те най-надеждни и икономични кросоувъра СНИМКИ
Син дим и / или миризма на изгоряло показват, че има някакъв проблем с двигателя. В идеалния случай димът трябва да е бял.
4. Проверка на налягането в картера
Проверката на налягането в картера изобщо не е трудно! Отвиваме отново капачката на масления резервоар, след което я връщаме обратно с деликатно движение на ръката, без усукване. Ако няма проблем с затварянето на капачката, това означава, че с налягането всичко е наред. В обратния случай е по-добре да не вземате такава кола. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!