Кои са основните причини за повреда на горивната помпа на колите

https://auto.blitz.bg/saveti/koi-sa-osnovnite-pricini-za-povreda-na-gorivnata-pompa-na-kolite Auto.blitz.bg
Кои са основните причини за повреда на горивната помпа на колите

Повредата на горивната помпа обикновено се случва внезапно. Това обездвижва автомобила - двигателят просто не стартира. Днес ще засегнем темата какво трябва да се направи, за да се избегне подобен проблем.

Ще разгледаме основните причини за повреда на горивната помпа и стъпките, които могат да бъдат предприети за тяхното откриване и отстраняване.

Замърсяване

Една от най-честите причини за повреда на помпата е замърсяването. С течение на времето котлен камък, мръсотия, ръжда, вода или други замърсители могат да се натрупат в горивната система, запушвайки мрежата на горивната помпа.

Ако мрежата (или филтърът пред помпата) е запушена, колата губи мощност и при по-нататъшна работа помпата се поврежда.

Ако забелязвате проблеми в работата на двигателя, липса на мощност на двигателя, причината може да е замърсена горивна помпа.

Ненавременна подмяна на горивния филтър

Запушеният горивен филтър създава допълнително напрежение върху горивната помпа. Това съкращава живота й и може да повреди горивната помпа.

Определиха най-добрите места за кемпери в европейските страни

За нормална работа на горивната помпа трябва да се спазва процедурата за смяна на филтъра, установена от производителя. Обикновено това е 30-50 хиляди километра.

Прегряване

Горивната помпа може да прегрее поради недостатъчно охлаждане. Ниско ниво на гориво в резервоара или повреда на вентилационната система на резервоара за гориво може да доведе до неправилно охлаждане на помпата.

Ако забележите намаляване на мощността на двигателя след дълго шофиране или при горещо време, проверете нивото на горивото и вентилационната система на резервоара за гориво и направете всички необходими настройки или ремонти.

Естествено износване

Роторът, лопатките или електрическите контакти може да се износят, което да доведе до лоша работа на помпата или повреда. Ако забележите шумове, вибрации или неправилна работа на горивната помпа, това може да означава нейното износване или повреда.

В този случай е препоръчително да се свържете с автосервиз за диагностика и смяна на горивната помпа. Нормалният експлоатационен живот на електрическа горивна помпа е 150-200 хиляди километра, въпреки че не е необичайно да издържа много повече.

Електрически проблеми

Неизправност на електрическите компоненти, които захранват горивната помпа, също може да доведе до неизправност. Неправилно свързване, прекъсвания, късо съединение, подкисляване на контактите могат да доведат до прекъсване на работата на помпата.

Фаталните грешки, които шофьорите могат да допуснат по време на буря с гръмотевици

Ако забележите проблеми със захранването на горивната помпа (не работи, неправилно налягане на горивото или периодични изключвания), проверете електрическите връзки и окабеляването и направете необходимите ремонти.

Извод

Простите правила могат да намалят риска от внезапна повреда на горивната помпа. В случай на неизправност се препоръчва да се свържете със специалисти за диагностика и извършване на необходимите ремонти. 

 /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Тончо
преди 1 година

Статийка от 1970-а, ретро а?

Откажи