Кои са опасностите вътре в колата заради високите летни температури

  • 30.06.2022 12:50 /
  • 3747 /
  • 0
Кои са опасностите вътре в колата заради високите летни температури

Изглежда, че с всяко следващо поколение автомобилът трябва да става все по-малко зависим от метеорологичните условия.

Като цяло това е вярно, но виждаме, че заедно с напредъка на технологиите се появиха нови уязвимости, които застрашават автомобила в летните горещини.

Стандартният списък с проблеми, които могат да сполетят средностатистическия автомобил от прегряване на слънцето, е добре познат още от нашите деди.

Но не само това, експертите забелязват, че шофьорите понякога имат проблеми с новото, модерно оборудване. А днес ще поговорим за това как да предпазим себе си и автомобила от повреди, които, за съжаление, са ни причинени от постиженията на съвременните технологии.

Трябва да се отбележи, обаче, че е по силите на човека, т.е. на собственика на автомобила, да неутрализира предварително потенциалната заплаха.

Смартфон (навигатор) на предния панел.

Устройството, което често прикрепяме към предното стъкло или държим на предния панел на автомобила, е изложено на топлина от два фактора.

Устройството се нагрява от работата на батерията и от слънцето, чиито лъчи попадат през предното стъкло. Нагретият от слънцето панел допринася за топлината отдолу. За съжаление студеният въздух от климатика обикновено не достига директно до горещото устройство - той се оказва в мъртвата зона на вентилаторите.

Прекомерното нагряване съкращава живота на батерията на смартфона (навигатора) и дори може да доведе до деформация на корпуса и да предизвика пожар.

Охранителна система

Напоследък се появяват случаи на деформация на корпусите на охранителните системи, причинени от високи температури. Това се случва и при професионално инсталираните алармени системи. Причината е използването на материали с неподходящи характеристики.

Прости правила и съвети как да предпазите окачването на автомобила си

Последствията са печални: поврежда се електронната схема, автомобилът не реагира на устройството за отключване и на действията с ключа за запалване. Най-опасното е, че това може да доведе до късо съединение и пожар.

Климатик

Мощността на съвременните климатици е такъв, че заради внезапната температурна разлика в силна горещина понякога се случва напукване на предното стъкло. Ето защо след паркиране на слънце колата трябва да се проветри, преди да се включи климатичната инсталация.

Газово оборудване

Втечненият газ (известен още като LPG, пропан-бутан) в случай на неизправно оборудване на газовата бутилка на превозното средство може да предизвика такова неприятно нещо като задействане на аварийния клапан.

Работата е там, че прегряването на слънце повишава налягането в оборудването. За да се компенсира този ефект, бутилката трябва да се пълни с газ само до 80% от обема си, за което отговаря клапан.

Но ако оборудването не е било обслужвано дълго време, този така наречен изключващ клапан често не работи и бутилката се пълни на 100%. А когато налягането в бутилката се увеличи след нагряване заради горещото време, няма място за разширяване на газообразната фракция пропан-бутан.

След това специалният клапан за освобождаване на налягането изпуска шумно излишния газ в атмосферата. Ако такъв клапан липсва или е повреден, бутилката се деформира или дори експлодира.

Аерозоли

Продуктите в удобни аерозолни опаковки започнаха да се пренасят постоянно в колата не толкова отдавна. Почистващият препарат за стъкла, полиращото средство за предно стъкло, универсалното масло и други продукти за грижа за автомобила вече често се съхраняват в жабката, джоба на вратата или багажника. Но е по-добре да оставите тези предмети вкъщи, когато навън властва жегата.

Как да се научите на икономично шофиране и да намалите разходите

Имайте предвид още едно важно нещо. Да, автомобилът е изграден да не се страхува от летните жеги - поне от тези, които се случват в България. Но днес почти всеки автомобил има допълнително оборудване, инсталирано не в завода, а в някои сервизи.

И много често то не се подлага на различни климатични тестове и реално сертифициране. Именно от тези устройства може да се очакват проблеми - включително през летните температури. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

КОМЕНТИРАЙ