Зимата и минусовите температури са най-големият враг на акумулатора за кола особено когато става дума за автомобил на дизел. В подобни условия капацитетът на батерията силно намалява и след мразовита нощ на престой отвън стартерът невинаги успява да завърти поради недостатъчен стартов ток. Кои са надеждните решения, техните видове и доказалите се до днес марки производители?
Защо акумулаторите не успяват да отдават нужния ток в студа?
Основните причини за това са две: повишената консумация на ток при стартиране на двигателя и намаления капацитет на батерията. Продължителният престой на автомобила на студено води до сгъстяване на моторното масло, което затруднява и първоначалното стартиране на двигателя. Тоест, преди това се случват някои механични процеси, в резултат на които се изисква повишен стартов ток от акумулатора. При новите батерии обикновено тези проблеми са рядкост, но при по-старите се наблюдава невъзможност за краткотрайното отдаване на нужния ток в желания момент.
Консумацията на електроенергия от батерията през зимата е повишена, тъй като в такова.време по-често се използват чистачките на предното стъкло, фаровете, парното. При използване на аудиосистемата и зареждането на смартфона или таблета се получава допълнително натоварване.
Кои видове работят най-добре през зимата?
Основните видове, между които можете да избирате, са:
• AGM – подобрени спрямо оловно-киселинните решения. Те са по-надеждни при краткотрайното отдаване на стартов ток и имат антивибрационни свойства. Работят много по-добре в условия на ниски температури;
• оловно киселинни – те са с течен електролит и не бива да се поставят в “легнало” положение поради опасност от разливане на киселината във вътрешността на корпуса. По-евтини са от AGM геловите решения, а експлоатационният им период е значителен при правилна поддръжка.
Кои са доказаните топ марки?
Според специалистите от онлайн магазин MAXCAR най-предпочитаните и доказани брандове нови и евтини акумулатори са на Варта, Бош и Ексайд. Отличават се с максимална издръжливост и способност за съхранение на капацитета при работа в условия на ниски температури. Тяхната ефективност е голяма, без значение дали ще обслужват нуждите на дизелов, или бензинов двигател. Допълнителното натоварване върху акумулатора при дизеловите мотори е наличието на подгревни свещи, изискващи повишен ток преди завъртане на ключа.