Повече технологии в една кола не подобряват непременно изживяването при шофиране, установи J.D. Power. Технологичните функции трябва да работят и да имат ясна полза за водачите, за да ги оценят.
Многото общи характеристики не осигуряват нито едното, нито другото, според проучването на J.D. Power за 2024 г. на Индекса на техническия опит в САЩ.
Проучването оценява опита на повече от 81 000 шофьори с модерните технологии за превозни средства от моделната 2024-а година след 90 дни собственост. Някои разширени функции са получили положителни отзиви, докато други слаби или отрицателни, казват от J.D. Power, цитирани от "Ауто прес".
Ранните потребители на EV приеха, че технологията се развива, въпреки недостатъците, но сега потребители, които започват да купуват електромобили, включително моделите на Tesla, имат по-малко търпение за технологии, които не работят според очакванията им.
„Много иновативни технологии отговарят на нуждите на клиентите“ - каза в изявление Катлийн Ризк, старши директор за сравнителен анализ на потребителското изживяване и технологии в J.D. Power - „В същото време тазгодишното проучване ясно показва, че собствениците намират някои технологии за малко полезни и/или са постоянно досадни.“
Тази функция на Google Maps е от голяма полза за водачите в непознат град
Genesis е получил най-високата класация за технологичен опит за четвърта поредна година с резултат от 584 по скала от 1000 точки. Следват Lexus и BMW. Потребителите харесват разнообразието от модерни технологии, предлагани от трите водещи марки.
От класацията са изключени Tesla, Rivian и Polestar. J.D. Power класира само марки, които имат регистрации на превозни средства в 50 щата. Фирмата разполага с данни за регистрация на Tesla, Rivian и Polestar само за 35 щата.
Въпреки че Tesla беше изключена от класацията, собствениците на Tesla споделиха своя технологичен опит в проучването на J.D. Power. Те са били ентусиазирани от технологията в автомобила през последните няколко години и често са пренебрегвали проблемите с качеството. Но степента на удовлетвореност от някои технологии спадна сред собствениците на Tesla тази година.
Проучването установи също, че интелигентният климатичен контрол и други технологии, базирани на изкуствен интелект, са станали популярни, докато технологиите за разпознаване са по-малко полезни.
Тези функции включват лицево разпознаване за достъп до информационно-развлекателната система, четци на пръстови отпечатъци за отключване на колата и вътрешно управление с жестове за включване на функция без докосване на екран или бутон, като например движение на ръцете ви по определен начин, за да отворите или затворите люка.
Функциите често не работят и не решават проблеми - хората трябва да запомнят какъв е точният жест, за да проработят. Освен това хората, които ползват жестомимичен език, „говорейки“ с ръцете си, могат да объркат системата. Жестовете са предназначени да помогнат на шофьорите да останат концентрирани.
Но опитът да запомните жест може да бъде по-разсейващ от простото докосване на екрана на информационно-развлекателната система. Така се добавя сложнотия.
Някои шофьори споделят, че функциите за разпознаване са се провалили четири от пет пъти. Шофьорите виждат, че Apple или Android правят тази работа.
Важни съвети как да не станете жертва на престъпниците на пътя
Много от анкетираните шофьори казаха, че са безразлични към усъвършенстваните системи за подпомагане на водача. Функциите, които отговарят на специфични проблеми, като монитори за мъртви зони, са полезни, докато други технологии са ненужни, казаха те.
Версията за активна помощ при шофиране, която често държи колата центрирана в лентата и използва адаптивен круз контрол за регулиране на скоростта, получи най-ниския резултат от всички усъвършенствани технологии за подпомагане на водача, защото водачите смятат, че не е полезна.
Шофьорите също казаха, че версията със свободни ръце, като Super Cruise на General Motors или BlueCruise на Ford, не е полезна. Това може да се дължи на факта, че функцията не решава известен проблем, казва J.D. Power. Шофьорите също не ценят пътническите екрани.
Те класифицираха пътническите екрани като ненужни за предната пътническа седалка. Само 10 процента от превозните средства превозват пътници на предните седалки дневно, каза J.D. Power. Вторият екран също добавя сложност към процеса на покупка, тъй като търговците трябва да научат новите собственици как да използват множество системи, казаха от фирмата.