Първите есенни студове - това е времето, в което у шофьорите се появяват доста въпроси. Един от тях, с който те започват да атакуват автофорумите, е - работоспособен ли е климатикът при нулева температура зад борда?
Мълвата гласи, че климатикът през зимата е също толкова необходим, както и през лятото: той изсушава въздуха, борейки се със запотяването. Всъщност не всичко е толкова просто.
Оказва се, че съществува пределна температура, при която компресорът на климатика се изключва.
Автомобилните производители могат да ви приказват колкото си искат, че климатичните им системи са всесезонни, но всяка от тях си има свои параметри.
Да вземем, например, BWM, Минималната температура за функциониране на компресора на климатика е 1°C. Ако температурата е 0°C - компресорът няма да се включи.
Що се отнася до автомобилите на Porsche, Skoda или Kia, то техният климатик ще престане да работи още по-рано - при 2°C.
Компресорите на Haval ще се държат стоически, до 5°C. В автомобилите на Renault компресорът ще престане да работи още при 4°C.
Сега ние можем да констатираме ясно и безусловно, поредната тема за безкрайни дискусии във форумите рухна: никакъв климатик при студ нищо не суши!
Тогава ще попитате, защо възникват всичките тези въпроси?
Защото във всичките автомобили липсва индикация за включване на компресора на климатика.
Той може да се изключи, дори ако на централната конзола свети лампичката с обозначението AC on.