Какво трябва да се направи с шумозаглушителя на колата, за да няма корозия

  • 03.04.2020 9:50 /
  • 7031 /
  • 4
Какво трябва да се направи с шумозаглушителя на колата, за да няма корозия

Ръждата е бичът на всяка кола и кошмар за всеки шофьор. Ако не се предприемат мерки за защита на каросерията на най-уязвимите части и детайли, то корозията много скоро ще се развие върху елементите на конструкцията на машината.

След сравнително кратък период от време тя ще заеме значителни области без особени проблеми и ще започне да изважда от строя важни елементи. Автомобилният шумозаглушител е една от онези части, които са постоянно изложени на висок риск.

На първо място трябва да се подчертае една проста истина: шумозаглушителят на автомобила не е нещо, от което да се пести. По-добре е да се въздържате от придобиване на оборудване, направено от обикновено желязо. Такива шумозаглушители бързо прогарят и изгниват. По-добре е веднага да се закупуват продукти, изработени от висококачествена термоустойчива легирана стомана. Впрочем и това обаче може да не се окаже достатъчно, за да се защити устройството от корозия.

Как да премахнете водата от резервоара на колата без излишни проблеми

За да се предотврати ръждата да обхване автомобила или дори отделна част, е необходимо така да действате, че да изпреварвате събитията. На първо място трябва да се направи дренажен отвор в заглушителя.

Той ще бъде пробит с тънка бормашина в долната и задна част на устройството. Отворът е необходим, за да може кондензатът, образуван поради постоянните температурни промени, да не се натрупва в шумозаглушителя, а да изчезне. Именно натрупването на по-голямо количество влага в заглушителя води до бързото натрупване на ръждата.

Какво не трябва да се прави с коли с автоматична трансмисия

Но не всичко е толкова просто! Преди да вземете бормашина и да пробиете дупка, трябва да се разбере марката и модела на вашия заглушител. Когато това е изяснено, необходимо е да се намери схемата му в Интернет и да се разгледа местоположението на преградите вътре в кутията (може и да няма такива). Ако има прегради, тогава ще трябва да се пробие на няколко места - по един отвор във всяко отделение.

Освен това се препоръчва шумозаглушителят да се покрие с антикорозионно съединение. Можете да го приготвите сами от 1 литър разтворител и 1 кг графитна смазка. Съставът се смесва старателно, след което се покрива целия заглушител.

Също така може да се излее малко от антикорозионното съединение в самия заглушител, но в този случай автомобилът трябва дя се остави в покой за два дни, така че разтворителят да се изпари от заглушителя и да остане само покритието от графитната смазка. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

КОМЕНТИРАЙ

Коментари

  • Баба Яга
    03.04.2020 15:48
    Глупости на търкалета!
  • Gosho
    03.04.2020 19:15
    Първо на този тъпак който е писал статията трябва да се обясни, че дупка се КОПАЕ и че БОМАШИНАТА НИЩО НЕ ПРОБИВА- това е просто устройство. Пробива бургията и тя пробива ОТВОРИ! За останалото просто не ми се коментира!
  • Сашо
    03.04.2020 19:38
    Гоше, ти виждал ли си някога бургия и знаеш ли какво е? Това за което става дума е бормашина с тънко СВРЕДЛО. А за графитната смазка не ми се коментира.
  • Пешо
    04.04.2020 17:01
    Пълни глупости няма тънка бормашина а бургия и не се прави дупка а отвор тъпанари такива.Това се прави на бензинови автомобили само защото там има конденз. И да се маже със смазка е глупост ауспуха се нагрява.