Какво трябва да направим и да не се разболеем от климатика в автомобила

https://auto.blitz.bg/saveti/kakvo-tryabva-da-napravim-i-da-ne-se-razboleem-ot-klimatika-v-avtomobila Auto.blitz.bg
Какво трябва да направим и да не се разболеем от климатика в автомобила

Най-важното е да не стресирате тялото с рязка промяна на температурата, да не изсушавате въздуха и да не превръщате климатика в „микробен инхалатор“.

1. Проветрете салона преди тръгване

В кола, паркирана на жега, е не само горещо, но и задушно - как можете да влезете в подобно място? Отворете всички врати или прозорци, за да позволите на горещия, застоял въздух да излезе.

Ако ситуацията позволява, организирайте активна вентилация на автомобила „по диагонал“. Отворете/затворете вратата на водача няколко пъти и оставете дясната врата на пътника отворена през това време. Когато в колата стане по-свежо, влезте.

2. Климатикът "ръчен" ли е? Първо охладете салона с вентилатор

Включете вентилатора на максимална скорост. Режимът на рециркулация трябва да бъде изключен - имаме нужда от въздух от улицата. Ако сте извън града, отворете леко прозореца: оставете горещия въздух да излезе възможно най-бързо. След като в салона стане малко по-хладно, включете климатика.

3. Избягвайте насочването на студен въздух към лицето и гърдите ви

Оставете го да „духа“ в тавана. Горещият въздух ще се издига и студеният въздух ще пада, охлаждайки плавно вътрешността.

4. Намалете температурата постепенно

Ако климатичната система на автомобила ви позволява да зададете желаната температура, тогава в първите минути „поръчайте градусите“ малко по-ниски от външните - с 3-5 градуса.

Включването на режим на рециркулация ще ускори охлаждането на въздуха. След 10-15 минути, когато тялото се адаптира, можете да намалите температурата с още няколко градуса. Организмът, разбира се, иска повече, но е по-добре да се грижите за здравето си.

Кои са най-честите признаци за това, че автомобил е бил наводняван

Сега рециркулацията трябва да бъде изключена. Този режим е за „кратка“ употреба: изсушава въздуха, което означава, че лишава носната лигавица от естествена защита.

Между другото: голямата температурна разлика натоварва сериозно и компресора на климатика, а това ускорява износването му и увеличава разхода на гориво.

5. Не включвайте вентилатора на максимален режим

В противен случай може да възникне течение от много студени въздушни течения. Това ще въздейства на всеки. Във всяка система: както с ръчен климатик, така и със сложен климатичен контрол, оборотите на вентилатора може да се задават ръчно.

6. Да излезете без да имате проблеми

Малко преди края на пътуването отново повишете температурата в салона. Така че да се различава от уличната с 3-5 градуса. Разлика от 10 и повече градуса е стрес за организма. Това е особено вредно за сърцето и кръвоносните съдове, които нямат време да се адаптират към температурните промени. Възможните последствия са главоболие, гадене и дори припадък.

Експерти посочват защо високите обороти при шофиране могат да повредят двигателя

7. Вътрешният враг

Не забравяйте да сменяте филтъра на вашия климатик. Мръсотията във въздуховодите и по изпарителя е отлична среда за размножаване на гъбички и микроби. Включваме климатика - и всичко „натрупано“ лети в лицата ни. Разболяваме се, въпреки че не сме допускали резки промени в температурата. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

Горещи

Коментирай