Какво се случва с автомобила, ако една от гумите е поставена наобратно

https://auto.blitz.bg/saveti/kakvo-se-slucva-s-avtomobila-ako-edna-ot-gumite-e-postavena-naobratno Auto.blitz.bg
Какво се случва с автомобила, ако една от гумите е поставена наобратно

Производителите на гуми обръщат внимание на всеки детайл, за да гарантират, че зимните гуми са възможно най-надеждни и осигуряват максимално сцепление дори при заледени условия. Специалната посока на протектора играе важна роля за това.

Монтажът на гуми обаче не винаги се извършва от квалифицирани майстори. При смяна на гуми те могат просто да сбъркат направлението на протектора и да сложат наобратно гумите. Какво се случва с управлението на автомобила в такъв случай?

Съществуват няколко вида протектори. Симетричните ненасочени са най-популярни. Тези гуми могат да се използват на всякакви колела, дори на трактор. Сцеплението им на асфалт е добро и се държат чудесно на офроуд. Недостатъците са сравнително лошото управление и нестабилността по прави пътища.

Как бързо да премахнете пукнатина на предно стъкло на кола

Симетричният насочен протектор не е толкова разпространен, колкото предишния вариант. Такива гуми добре отвеждат водата при високи скорости. Недостатъците им са, че са шумни на асфалт и "непослушни" по лоши пътища. Този вид гума трябва да се монтира в посоката на движение, указана от стрелката, обозначена с надпис Rotation.

Третият тип е асиметричният ненасочен протектор. Тези гуми позволяват на автомобила да се стабилизира по-добре около центъра на тежестта си и да бъде по-лесно управляем по лоши пътища.

Те са с относително нисък протектор и се монтират на много съвременни автомобили, развиващи висока скорост. Възможностите на тези гуми за движение офроуд са слаби. При монтирането им е важно да се спазват маркировките Outside и Inside: първата е за дясната гума, а втората - за лявата.

Тираджийка показа хитър трик за обезопасяване на автомобилите ВИДЕО

Какво се случва, ако посоката на протектора не е взета предвид и гумата е поставена в грешна посока? Когато гума с насочена шарка започне да се върти в друга посока, тя започва да натрупва вода и снежна каша, вместо да ги отвежда на пътя.

Фрикционните зимни гуми в правилната посока увеличават ефективността си. В обратната посока ефектът е точно обратен.

Ако едно от колелата на оста е поставено в неправилна посока, автомобилът ще загуби от своята управляемост и волана ще трябва да се държи под малък ъгъл.

При ниски скорости това не е толкова забележимо. Но с времето протекторът се износва неравномерно и външната част на гумата се изтрива. Когато шофирате, проблемът ще става все по-голям. А след 5-6 хиляди километра предните колела ще бъдат безвъзвратно разрушени.

Когато сменяте гуми, е важно да наблюдавате работата на механиците. И преди да използвате автомобила, се уверете, че всичко е монтирано в правилната посока.  /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

Горещи

Коментирай