Какво се случва когато налягането е ниско или високо в гумите на автомобила

https://auto.blitz.bg/saveti/kakvo-se-slucva-kogato-nalyaganeto-e-nisko-ili-visoko-v-gumite-na-avtomobila Auto.blitz.bg
Какво се случва когато налягането е ниско или високо в гумите на автомобила

Гумите на автомобилите често не получават нужното внимание и работят в необичайни за себе си условия. Какво губи собственикът и колата, ако те не са напомпани правилно?

Налягането в гумите за всеки модел (и дори за всяка версия) се определя от производителя на автомобила. Размерите на гумите и условията на работа на машината са напълно съобразени с посочените в заводските инструкции. Следователно говорим за заводските препоръки.

За съжаление, не всяка нова кола днес има система за предупреждение за отклонение от налягането в гумите (TPMS и други), така че този въпрос ще остане актуален дълго време.

Защо е толкова важно

Въздухът, напомпан в гумата, всъщност държи колата. Но от налягането на въздуха зависи не само поведението на автомобила на пътя, но също така и следните неща:

- способността на автомобила ясно да се подчинява на волана, по-специално в екстремни ситуации

- устойчивост на машината по зададен курс

- разход на гориво;

- комфорт на движение

- ресурс на конкретната гума

Специалисти изясниха кои премиум коли и кросоувъри имат най-нисък реален разход на гориво СНИМКИ

Припомняме, че конструкторите влагат в колата нейните високи експлоатационни характеристики, като взимат предвид определена твърдост на колелата - тоест зададено налягане в гумите. И отклонението му само в едно колело е достатъчно, за да се промени ситуацията.

Какво се случва, ако налягането е ниско

Това е най-често срещаният случай - гума или няколко гуми губят налягане малко по малко, но водачът не забелязва това дълго време.

- Безопасността на движението ще бъде нарушена - колата ще се държи непредсказуемо дори понякога при леки завъртания на волана, като положението ще се влоши при необходимост от енергично маневриране на скоростта.

- Разходът на гориво ще се увеличи. В крайна сметка мекото колело се съпротивлява повече, разликата е около 5%. И това е само от едно колело.

- Прегряване на гумите. Меката гума ще се свие повече в зоната на контакт с пътя, което повишава нейната температура. Освен това продължителното прегряване може да доведе до проблеми в слоевете - тоест до разрушаване на гумата.

- Риск от нарушаване целостта на гумата. Меката гума има по-нисък профил в зоната на контакт с пътя. Следователно, когато се удари в груб ръб на яма върху асфалт или голям лежащ предмет, страничната стена може да бъде нарязана.

Какво се случва, ако налягането е високо

Случва се, че поради непроверен манометър или поради особеното желание на собственика, гумата се пренапомпва. Често това се прави умишлено, като се добавят допълнителни 0,3 - 0,5 atm, за да се намали разходът на гориво. При шофиране по равен селски път има известен смисъл в това, но има и недостатъци.

- Комфортът на движение ще намалее, особено при неравности;

- Износването на шарнирите на окачването и понякога на амортисьорите ще се ускори. Напомпаните в повече гуми им предават повече удари и вибрации;

- Разходът на гориво ще намалее (когато става дума за всичките четири гуми). Но спестяването ще е незначително - около 2,5 - 3,0%.

- Гумата и джантата ще бъдат по-добре защитени от повреда на пътя с дупки.

Кои са особеностите на автоматика и роботизираната скоростна кутия на колите

За да разберете колко важно е правилното състояние на гумата, просто не забравяйте, че тези четири меки гумени части са всичко, което поддържа вашата тежка, мощна и бърза машина на земята.

Затова е добре да има надежден манометър в жабката и поне веднъж седмично да бъдат проверявани. Собственото устройство е по-удобно от проверката на друго място, което винаги е причина за отлагане.

 /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

 

 

 

 

Горещи

Коментирай