Какво неочаквано може да счупи в колата ви лятната жега

https://auto.blitz.bg/saveti/kakvo-neocakvano-moze-da-scupi-v-kolata-vi-lyatnata-zega Auto.blitz.bg
Какво неочаквано може да счупи в колата ви лятната жега

Когато в страната ни дойде горещото лято, то се превръща в сериозен тест за шофьорите. Нека да разгледаме по-отблизо какви части, системи и възли могат да страдат преди всичко в горещите лета.

Спирачна система

През лятото, когато температурата се повиши значително, може да има проблем със спирачната система поради нагряването на спирачната течност, особено ако подмяната й е отложена във времето. 

Когато спирачната течност се нагрее до много висока температура, тя може да започне да кипи, което се отразява негативно на работата на спирачките. Освен това работата на автомобила в горещо време също влияе върху работата на климатика. За да се избегнат възможни повреди, се препоръчва редовна поддръжка на тези компоненти навреме. 

Акумулатор

Високите температури и горещото слънце могат да причинят някои технически проблеми, които, макар и не толкова критични, колкото в студените мразовити дни, все пак могат да създадат грижи на собствениците на автомобили. Първият неочакван проблем, дължащ се на горещините, е свързан с акумулатора, който също страда от студ.

Най-оптималната температура за акумулатора, когато той е най-ефективен, е около +20ºC. Въпреки това, в жегата (например след спиране на автомобила или в трафика), температурата под капака може да достигне +90ºC или дори +100ºC. 

Тъй като температурата се повишава и в акумулатора, възникват ускорени електрохимични реакции, настъпва корозия на мрежата и нивото на електролита намалява. Това води до намаляване на капацитета на батерията, намаляване на нейния ресурс и бързо разреждане. 

Климатична система

Доста често, дори и на нови автомобили, климатикът престава да охлажда интериора в най-горещите дни. Това означава, че при +25ºC може да работи добре, но когато температурата се повиши над 30ºC, ефективността му намалява. Това показва проблем с радиатора на климатика, който престава да изпълнява функциите си.

Обикновено причината е натрупването на прах и мръсотия между радиатора на климатика и охладителната система на двигателя, които влияят сериозно на топлообмена.

Когато климатичната система прегрее, тя автоматично се изключва. Единственият начин да се поправи тази "болест" е да се отстранят и почистят радиаторите. 

Увреждане на антикорозионното покритие

Проблеми в горещия летен период могат да възникнат при автомобили, които са били обработени с допълнително антикорозионно покритие. В процеса на прилагане на химикала, той може да попадне на различни маркучи и тръби, разположени под колата и в двигателния отсек. Някои формули за антикорозионно покритие имат способността да омекотяват каучука, който се използва в автомобилната индустрия. 

В горещо време, когато каучукът и пластмасата стават по-меки и по-гъвкави, могат да се появят пукнатини или дори да се извадят маркучите, които са покрити с обилно количество антикорозионно покритие. 

Климатик

При горещо време на слънце има често срещан проблем с дефектни клапани на вентилационната система на резервоара за бензин. Поради тези неизправности бензиновите пари се изпаряват интензивно и проникват във вътрешността на автомобила. Климатикът определено няма да може да се справи с това.  

Предното стъкло

Предното стъкло, което се пропуква през лятото, не трябва да се пренебрегва. Много пъти сме чували за риска от насочване на студен въздух от климатика към нагретия от слънцето прозорец на автомобила. Въпреки това, някои собственици на автомобили правят това през цялото време в опит да охладят кабината бързо.

В резултат на това стъклото е подложено на силни температурни промени и често се напуква по цялата ширина.  

Горещи

Коментирай