Какво можете да научите за двигателя от изпускателната тръба

https://auto.blitz.bg/saveti/kakvo-mozhete-da-nauchite-za-dvigatelya-ot-izpuskatelnata-traba Auto.blitz.bg
Какво можете да научите за двигателя от изпускателната тръба

Експерт обясни защо търговците на коли носят празен лист хартия със себе си. Те го правят, защото на края на изпускателната тръба можете да видите някои характерни признаци за износване или повреда на двигателя.

За целта е необходимо само да се оцени цвета на отработените газове, да се огледа ръба на тръбата и да се доближи до него лист чиста хартия при работещ мотор. 

Започваме проверката от края на изпускателната тръба, за целта дори не е необходимо да стартирате двигателя.

В тръбата не трябва да има дебел слой нагар и още повече този нагар не трябва да е мазен. Просто саждите показват нарушение в работата на захранващата система - твърде обогатена смес. А мазните отлагания ще ни информират за горенето на масло.

Вътрешната повърхност на изпускателната тръба е мазна. Двигателят определено гори масло!

След това трябва да стартирате двигателя и да се уверите, че отработените газове са равномерни. Прекъсванията в работата на студен двигател ще бъдат веднага забележими. Има много причини за неравномерната работа на студения двигател, но най-вероятно това е лошото състояние на свещите или инжекторите.

Например, течащ инжектор е пропуснал гориво в цилиндъра, докато колата е седяла на паркинга, и следователно този цилиндър няма да заработи веднага след стартирането на двигателя. Също така, прекъсванията могат да бъдат причинени от ниска компресия в един от цилиндрите.

За теста за цвят на отработените газове двигателят трябва да се загрее. В сух и топъл ден отработените газове от тръбата не трябва да се забелязват, когато двигателят работи добре при минимални обороти на празен ход.

В студа излиза пара от изпускателната система, но не на огромни облаци, които биха индикирали за проникването на влага в горивото. Това може да бъде антифриз или влага от горивото. В студени дни с висока влажност ще бъде невъзможно да се разбере нещо от ауспуха. Наличието на огромно количество кондензат в изпускателната система ще изкриви резултата. 

В много съвременни автомобили краят на изпускателната тръба е скрит дълбоко под багажника или, напротив, това са много красиви, но фалшиви "дюзи" в задната броня. Във всички тези случаи ви остава само да наблюдавате цвета на отработените газове, а дори и тогава резултатът ще бъде донякъде изкривен от околния въздух.

Ако времето е нормално, то освен бял дим (пара) може да се различат и черен и сив цвят. Черният говори за прекомерно обогатена горивна смес А сивия за горене на масло. 

Поднасяйки лист чиста хартия към ауспуха на изправен и загрят мотор, ние не трябва да виждаме по него частици сажди и най-малката капка масло. Ако при внимателен оглед на листа забележим такива частици или капки, то не си заслуижава да обмисляме покупката на този автомобил. 

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
JubbeR
преди 1 ден

Бях почти импотентен и сега го правя в продължение на 3 часа без прекъсване и той е като камък, освен това дори се е увеличил с няколко сантиметра, това е мега готино нещо. Подарете на себе си и на нея супер ceкc: ----- https://come.ac/testo

Откажи