Ако сте забелязали, че светлинният лъч на някой от фаровете се скъсява, това означава, че най-вероятно животът на крушката няма да е още много дълъг, като това се отнася и за съвременните халогенни, прожекторни и ксенонови елементи.
А се случва и понякога току-що да сте сменили крушката и тя да се повреди почти веднага. Нека да обозначим основните причини за възникването на такива ситуации, както и решенията.
Неправилен монтаж
Неправилният монтаж на крушките в предните фарове е най-честата причина за тяхната бърза повреда.
Типичният случай е, когато при закрепване на крушката, стъклената колба е докосвана с голи ръце.Това важи с особена сила за халогенните и ксенонови крушки.
Ако ги вземете с ръце, върху колбата ще остане следа от масло, мазнина и др., ще се наруши топлообменът и с течение на времето крушката ще се спука или ще се подуе в мястото на мазнината. Затова с крушката трябва да се работи само с ръкавици или кърпа. Но ако се осъществи контакт, не всичко е загубено. Мястото може да се изтрие със спирт, за да се обезмасли колбата.
Неоригинални части
Много хора вероятно знаят, че крушките, с които автомобилите са оборудвани фабрично, издържат по-дълго от подобни елементи, закупени в автомагазините. Това до голяма степен се дължи на по-ниското качество на частите.
Купуването на нови крушки на подозрително ниска цена е рисковано решение. Препоръчително е да купувате осветителни тела от надеждни производители и реномирани вериги магазини, където вероятността да се сдобиете с фалшификат е много по-малка.
Пет проблема, които се случват на автомобилите в жегите
Вибрации
Забелязва се, че крушките изгарят по-бързо в автомобили, които редовно се движат по селски пътища и разбит асфалт. Вследствие на това автомобилът се клати, а тези вибрации не са добри за елементите на осветлението.
Не по-малко лош навик е да се сваля със сила капака, докато се затваря двигателния отсек. Светлинното оборудване също страда от подобно отношение.
Влага и студ
Когато студеното време е съчетано с висока влажност, във фара може да се образува конденз. Освен това вода може да проникне във фаровете след миене под налягане или шофиране в дълбоки локви, както и през микропукнатини.
Този проблем може да бъде решен чрез херметизация на фара или замяната му с нов. Що се отнася до студеното време, ниските температури намаляват съпротивлението на кабелите, увеличава се стартовият ток, което означава, че има по-голяма вероятност крушката да изгори при стартиране на двигателя.
What Car назова най-надеждните и най-проблемните употребявани кросоувъри СНИМКИ
Проблеми с електричеството
Често срещана причина за прегарянето на крушки в предните фарове може да бъде повреден алтернатор и по-специално неговият регулатор на напрежение.
В този случай напрежението в бордовата мрежа може да стане нестабилно (колебае се между 12 V и 16 V) или да се повиши (15-18 V). Това води до повреди в различни електронни устройства, включително до бързо изгаряне на крушките. Поради това е целесъобразно редовно да проверявате напрежението, произвеждано от алтернатора на автомобила.
Друга вероятна причина за изгарянето на крушките е проблем с окабеляването. Възможно е той да е повреден в резултат на небрежност на собственика или от годините, или да има лош контакт на клемите. Или да кажем, че причината може да е износен акумулатор, който се разрежда бързо и изисква високи токове за зареждане, което води до свръхнапрежение в бордовата мрежа на автомобила.
Стартиране на двигателя с включени фарове
Когато акумулаторът е добре зареден, напрежението достига 12,5 - 12,7 V. Въпреки това при стартиране на двигателя, ако например е включена късата светлина, напрежението към фара вече е 14,3-15 V, т.е. с 20% по-високо от препоръчваното. В резултат на това осветителното оборудване се поврежда, като това се отнася както за халогенни и ксенонови, така и за светодиодни лампи. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!