С каквото и да се занимава човек, опитът идва с годините, а с него и умението и майсторството. Това се отнася и за търговските операции с употребявани автомобили.
Така, например, много търговци в сферата могат лесно да определят общото състояние на силовия агрегат, като просто погледнат изпускателната тръба на колата. Всеки може да направи това, ако знае точно на кои нюанси трябва да се обърне внимание.
Много проблеми на двигателя на автомобила могат да бъдат идентифицирани без сериозна диагностика, която се извършва с помощта на специални инструменти и оборудване. Разбира се, оценка на очи няма да даде на автомобилиста неоспоримо заключение, обаче ще позволи с известна степен на вероятност да се определи наличието на комплекс от определени проблеми и неизправности с мотора.
Точно така се правят търговците още при първото запознаване с автомобила на клиента. Най-често е достатъчно просто да се стартира двигателя и да се разгледа изпускателната тръба.
1. Синкав дим
Ако от колата излиза гъст синьо-сив дим, тогава определено има проблеми с двигателя му. Това показва наличието на проблеми с вентилацията на картерните газове или силно износване на уплътненията на клапаните.
В напреднали случаи проблемът може да се крие в износването на стените на цилиндъра. Във всеки случай наличието на подобен дим вече е причина за сериозна автомобилна диагностика.
Защо опитни шофьори поставят магнити на масления филтър на колата
2. Бял дим
От изпускателната тръба излиза бял дим? Ако е така, нещата са очевидно лоши. Това поведение най-вероятно показва, че машината има проблеми с антифриза. Най-често бял дим се появява, когато антифризът влезе в горивната камера на двигателя. Рано или късно това ще доведе до повреда на двигателя и сериозни ремонти.
3. Сажди
Друг важен момент, на който повечето дилъри обръщат внимание, е наличието на сажди в изпускателната тръба. Ако се натрупа в голямо количество, това означава, че силовият агрегат на автомобила има проблеми с разхода на гориво. Най-вероятно двигателят усвоява повече от необходимото и го изгаря неправилно. И това вече е причина за сериозна, пълномащабна диагностика.
Трябва ли да се смазват болтовете на колелата на колите и какво е мнението на производителите
4. Черен кондензат
Последно в списъка, но не и по значение, на което агентите за покупка и продажба на автомобили обръщат внимание е наличието на конденз в изпускателната тръба. Ако има нещо като мокър нагар тогава нещата са лоши. Най-вероятно става дума за кондензат с черен цвят.
Когато той изтича от изпускателната тръба при стартиране на двигателя, нищо страшно не се случва. Има проблеми с двигателя в случай, че черният конденз се натрупа на изхода на изпускателната тръба, дори когато автомолилът не работи. Най-вероятно такава машина има сериозни проблеми с консумацията на масло. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!