Как работят вариаторите и как можем да удължим живота им

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-rabotyat-variatorite-i-kak-mozhem-da-udalzhim-zhivota-im Auto.blitz.bg
Как работят вариаторите и как можем да удължим живота им

Има няколко вида трансмисии. В допълнение към класическите хидромеханични автоматични трансмисии, способни да работят без проблеми около 250 000 километра, има преселективни роботизирани трансмисии, както и CVT. Има мнения, че последните са с недостатъчна надеждност. Така ли е наистина и как да удължим живота им?

Как работи вариаторът?

Безстепенните трансмисии започнаха да се използват на различни видове машини, предимно на моторни шейни, още през 70-те години на миналия век. Те изискваха чести ремонти и не бяха издръжливо, което е оставило следа във възприятието за тях.

В автомобили започнаха да се използват едва след изобретяването на издръжлив метален верижен ремък, който можеше да работи при високи натоварвания в продължение на много години.

Вариаторът (CVT) работи чрез промяна на предавателното число чрез движещи се ролки. В резултат на това смяната на предавките става плавно, без резки и внезапни ускорения, какъвто е случаят с конвенционалните хидромеханични автомати.

Вариаторът няма фиксирани първа, втора, шеста и други предавки, както и обичайните планетарни предавки. Следователно поведението на тази трансмисия е коренно различно от всички останали, което притеснява някои купувачи.

Ето кои са най-често задавани автомобилни въпроси в Google и техните отговори

Ускорението на автомобила става равномерно и често при него оборотите на двигателя не се увеличават, а замръзват на същото ниво или дори спадат.

Има няколко вида вариатори, като най-разпространени са клиновидните с ролки с променлив диаметър. Интересното е, че за смазване на веригата се използва специална течност, която променя фазовото си състояние при силен натиск, който възниква в точката на контакт с шайбата. Благодарение на това веригата може да предава значителна сила без приплъзване, въпреки много малката контактна площ.

Често срещани повреди

Три са най-честите „болести“. Първата: повреда на конусните лагери. Съпроводена е с бръмчене и може да се появи дори при малък пробег. Има няколко причини за повреда на лагера. Най-честата причина е повърхностно замърсяване. Понякога се запушват 2 маслени филтъра наведнъж и се запушва магнитът за задържане на големи частици.

Второ, навлизане на чужди частици в клапана за налягане на маслото, което води до нестабилност на налягането на маслото. В резултат на това циркулацията на маслото се нарушава, а крайният резултат е повишено триене и скок на температурата.

Третият често срещан проблем е прегряването. Когато температурата на маслото се повиши, сигнал от сензора отива към електронния блок, след което кутията преминава в авариен режим.

Как да увеличим експлоатационния живот?

Ако боравите правилно с вариатора, експлоатационният му живот може да се удължи почти толкова, колкото на хидромеханичния автоматик. Ресурсът на кутията наближава 150-180 000 км. Не всеки обаче използва правилно CVT. Пребоксуването на колелата не се препоръчва.

В студено време вариаторът изисква специално отношение. Той изисква достигане на работна температура. Когато маслото е студено, може да се стигне до вътрешно надраскване на повърхностите.

Десет типични шофьорски грешки, които повечето хора пренебрегват

То дори може да доведе до счупване на метала, ако вариаторът се подлага на голямо натоварване, докато още не е достигнал работна температура. Подобни процеси в кутията се случват при невнимателни шофьори след пробег от 60 000 км.

Ето защо е необходимо да влагате нужното внимание при работа с вариатора, да ме дадете време да качи температура през зимата, да не се опитват дълго време да освобождавате кола от кал или сняг, както и да ускорявате рязко и спирате.

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Popov
преди 23 часа

ГАPАНТИPАНО: За 21 дни yвeличете пeниca си със 11 см, получете твърда epeкция и накаpайте приятелката си да свъpши поне пет пъти подpед: гаpантиран ефeкт, доказан с наyчни изследвания, ето cтатия:---- https://come.ac/statiya

Откажи