Автомобилните свещи са един от онези консумативи, които се нуждаят от редовни проверки и навременна подмяна. Проверка на общото състояние на свещите се препоръчва на всеки 5 хиляди километра. Това го знаят повечето шофьори.
В същото време, не всеки, дори опитен водач, знае как правилно да развърти и да затегне свещите, така че двигателят да функционира на всичките си 100% без отрицателни последици като спад на мощността и увеличаване на разхода на гориво.
Преди да се занимаем с въпроса за правилното затягане на свещите, трябва да се изяснят няколко важни точки, които са неразривно свързани с този проблем. Първият е смазването на резбата на свещта. Тук мненията се различават не само сред шофьорите, но и сред производителите на свещи.
Някои препоръчват смазването, а други не. Тук няма еднозначна позиция, най-добре е да се запознаете с препоръките на конкретна марка, занимаваща се с производството на закупената част.
Вторият важен момент е проверка на наконечника. В никакъв случай не бива да е отвинтен или увиснал. В противен случай по резбата ще се плъзне искра. Наконечникът може да се затегне с помощта на обикновени клещи.
6 автомобилни хитрости, които правят шофирането по-лесно и приятно
Третият важен момент - защо се прави всичко това? Работата е там, че неправилното затягане на свещите води до конкретни негативни последици. Ако свещта е затегната твърде слабо, то с течение на времето тя може да се деформира.
Ако свещта е затегната твърде силно, възниква друг проблем - прегряване, което е свързано не само с непланирана подмяна на консуматива, но и със скъп ремонт на цилиндрите на двигателя. Как да го направим правилно?
Все още не е време: Кога не е нужно да бързате да смените маслото на двигателя
Свещта трябва да бъде с необходимото затягане, подходящата дължина на резбата и правилното калилно число. Ако свещта е къса или ако е завинтена неправилно, то горивната смес няма да се запалва изобщо, както се изисква. Ако резбата се окаже по-голяма от необходимата, тогава с течение на времето тя ще се покрие с нагар и ще бъде невъзможно (почти) да се развие консумативът.
За удобна работа ще ви е необходим ключ за свещите на 16 и 21. Оставя се луфт на свещта, а после се вкарва в главата и се завинтва с ключа свободно, докато спре. След това се взима динамометричен ключ със зададената сила от 39 Nm. Продължава се завиването на свещта до характерното щракване. Важно е да се отбележи, че страничният електрод на свещта винаги трябва да остава приблизително в хоризонтално положение.
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!