Как правилно да се затегне запалителната свещ на колата, за да се намали разхода

  • 22.03.2020 9:20 /
  • 13502 /
  • 7
Как правилно да се затегне запалителната свещ на колата, за да се намали разхода

Автомобилните свещи са един от онези консумативи, които се нуждаят от редовни проверки и навременна подмяна. Проверка на общото състояние на свещите се препоръчва на всеки 5 хиляди километра. Това го знаят повечето шофьори.

В същото време, не всеки, дори опитен водач, знае как правилно да развърти и да затегне свещите, така че двигателят да функционира на всичките си 100% без отрицателни последици като спад на мощността и увеличаване на разхода на гориво.

Преди да се занимаем с въпроса за правилното затягане на свещите, трябва да се изяснят няколко важни точки, които са неразривно свързани с този проблем. Първият е смазването на резбата на свещта. Тук мненията се различават не само сред шофьорите, но и сред производителите на свещи.

Някои препоръчват смазването, а други не. Тук няма еднозначна позиция, най-добре е да се запознаете с препоръките на конкретна марка, занимаваща се с производството на закупената част.

Вторият важен момент е проверка на наконечника. В никакъв случай не бива да е отвинтен или увиснал. В противен случай по резбата ще се плъзне искра. Наконечникът може да се затегне с помощта на обикновени клещи.

6 автомобилни хитрости, които правят шофирането по-лесно и приятно

Третият важен момент - защо се прави всичко това? Работата е там, че неправилното затягане на свещите води до конкретни негативни последици. Ако свещта е затегната твърде слабо, то с течение на времето тя може да се деформира.

Ако свещта е затегната твърде силно, възниква друг проблем - прегряване, което е свързано не само с непланирана подмяна на консуматива, но и със скъп ремонт на цилиндрите на двигателя. Как да го направим правилно?

Все още не е време: Кога не е нужно да бързате да смените маслото на двигателя

Свещта трябва да бъде с необходимото затягане, подходящата дължина на резбата и правилното калилно число. Ако свещта е къса или ако е завинтена неправилно, то горивната смес няма да се запалва изобщо, както се изисква. Ако резбата се окаже по-голяма от необходимата, тогава с течение на времето тя ще се покрие с нагар и ще бъде невъзможно (почти) да се развие консумативът.

За удобна работа ще ви е необходим ключ за свещите на 16 и 21. Оставя се луфт на свещта, а после се вкарва в главата и се завинтва с ключа свободно, докато спре. След това се взима динамометричен ключ със зададената сила от 39 Nm. Продължава се завиването на свещта до характерното щракване. Важно е да се отбележи, че страничният електрод на свещта винаги трябва да остава приблизително в хоризонтално положение. 

/auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

КОМЕНТИРАЙ

Коментари

  • Мокара
    22.03.2020 9:59
    Бааа го не знаех, че свещите се проверявали на всеки 5000 километра пробег!
  • Кара сик
    22.03.2020 11:24
    Блицажии,я ми кажете как да си затегна свщите на дизела,че нещо много трака.....
  • Бай хоЙ
    22.03.2020 14:35
    МНООГООО прости!!! Ако ги затегна с 40 Nm какво ще стане... И тЪпЪнИ ако навие те свещ с дълга резба на мястото на свещ с къса резба има голяма вероятност да присъствате на Сватбена целувка между буталото и свеща!!!
  • elementi
    22.03.2020 21:58
    И какво е това КАЛИЛНО число? Вероятно става дума за ТОПЛИННО число? Вие сте технически инвалиди!
  • Dimitar
    23.03.2020 9:46
    Абе кога ще спрете със тези преписани статии. И то преписани с грешки и подвеждащо. Този който публикува подобни статии трябва да е поне малко технически образован.
  • До elementi
    24.03.2020 3:10
    КАЛИЛНО идва от времето на великото руско-савеЦко подмиване на мозъците, продължаващо и до днес!
  • Бате Гойко
    24.03.2020 9:06
    Хе-хе,проверка на свещите на всеки 5000км!Да.ама ако имате "Москвич"!Некадърен превод с Гугъл,а редакторката е мислила са вечерния тек!