Как правилно да напомпате зимните гуми - 8 важни нюанса

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-pravilno-da-napompate-zimnite-gumi-8-vazni-nyuansa Auto.blitz.bg
Как правилно да напомпате зимните гуми - 8 важни нюанса

Следвайте инструкциите

Много монтьори на гуми задават средно налягане в гумите (както се казва, около „две“). Но не винаги то съвпада с това, което е посочено в инструкциите за автомобила. Поради това гумите се износват неравномерно и разходът на гориво се увеличава.

Дори за една и съща кола налягането може да е различно в зависимост от модификацията и размерите на гумите с различни размери. Например за Mercedes - Benz W204 необходимото налягане при 17-цолови джанти е 2,2 бара, а при 16-цолови – 2,5 бара.

Някои автомобили имат различно налягане в предните и задните гуми. Например кросоувърът Nissan X-Trail T31 има съответно 2,3 и 2,1 бара.

Информацията за налягането в гумите обикновено може да бъде намерена на табелка на колоната на шофьорската врата или на капака на резервоара за гориво.

Проверка на въздуха

През сезона на преобуването гумаджийниците работят на максимален капацитет. Компресорът, с който се помпат гумите, почти не се изключва и затова духа горещ въздух. И дори ако налягането в гумите е настроено правилно, след няколко часа (когато гумите изстинат) то ще стане по-ниско от нормалното.

Затова е по-добре да проверите отново налягането на следващия ден след посещение в магазина за гуми.

Проверяваме преди пътуването

Това е единственият правилен начин за проверка на налягането в гумите. Ако карате колата си поне няколкостотин метра, гумите ще имат време да се загреят. И въздухът в тях също. Това означава, че налягането ще се увеличи.

Търсене на течове

Ако имате един комплект джанти и въртите гумите си два пъти годишно, особено в първите дни, следете внимателно налягането в гумите. Многократното повторно обуване поврежда гумите. Вероятността от изтичане на въздух на гумата се увеличава.

Имайте предвид температурата на въздуха

Обикновено сменяме гумите, когато все още е сравнително топло. Но след това става все по-студено. Припомняме, че за всеки 10°C понижение на температурата, налягането пада с 0,1 bar. Можете да проверите това с помощта на манометър.

Проверка на устройството

Най-лесният начин да напомпвате недостатъчно или прекалено напомпване на гумите е да използвате неточен манометър. Инструментите с форма на показалец и писалка с плъзгаща се „пръчка“ често дават грешка, която само нараства с употребата. Както показаха нашите изследвания, цифровите манометри са най- точни.

Манометърът, вграден в евтин компресор, често дава голяма грешка

Не бъркайте паунда с килограми

Има две системи за измерване на налягането в гумите. На много стрелкови манометри първо се отбелязва скалата psi (фунтове на квадратен инч), а след това само баровете или kg/ cm2 , които сме приели. 

Същите числени стойности в psi и барове съответстват на различни налягания. Например 2,5 бара е 36,3 psi. Внимавайте да не объркате!

Не забравяйте за резервната гума

Преди зимния сезон не забравяйте да проверите налягането в петото колело. По-добре е да е в бойна готовност. Така ще се тревожите по-малко, ако ви се наложи смяната на спукана гума. И следователно няма да ви се наложи да мръзнете допълнително. 

Горещи

Коментирай