Как (не) се сменя маслото на двигателя - 7 фатални грешки

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-ne-se-smenya-masloto-na-dvigatelya-7-fatalni-greski Auto.blitz.bg
Как (не) се сменя маслото на двигателя - 7 фатални грешки

Тази сервизна операция не е никак трудна. Просто трябва да запомните няколко важни стъпки, за да не развалите случайно двигателя и да не се сблъскате със скъпи ремонти.

Дълги интервали на смяна

Смяната на маслото според фабричните инструкции не винаги е добра идея. Производителите обикновено препоръчват тази операция на всеки 15 000 км. И за повечето автомобили това е твърде дълъг интервал.

Дори добрите синтетични масла работят ефективно 250-300 часа. Средната скорост за автомобили, които често се движат в градския трафик, е около 25 км/ч. Съответно е желателно маслото да се сменя на всеки 7500 км.

Някои производители на автомобили правят уговорки: при тежки условия на работа трябва да сменяте маслото два пъти по-често. А пътуването в оживен град може да се счита за тежки условия. Ако искате да удължите живота на двигателя, по-добре е да не пестите от смяна на масло.

При много превозни средства маслото може да се смени чрез изпомпване през тръбата на измервателната пръчка. Просто трябва да закупите специална помпа. Това е особено удобно за двигатели, при които филтърът се развива отгоре или от арката на колелото.

Небрежно обслужване 

Възможно е въобще да не ви сменят маслото. И това да се случи не само в гаражния сервиз, но дори и при официалните дилъри. Филтърът ще се избърше отвън с парцал и не всеки клиент ще забележи, че маслото е черно. При дизеловите двигатели дори прясното масло потъмнява почти моментално.

Или вместо препоръчаното от автомобилния производител, обслужващите може да налеят масло по-евтино и съответно по-просто. В крайна сметка сервизите  получават масло в 200-литрови варели, които обикновено са извън сервиза. И клиентът не може да бъде сигурен, че това, което е необходимо, е излято в двигателя.

В допълнение, служителите често закръглят количеството напълнено масло до най-близкото цяло число (в тяхна полза, разбира се!). И така, ако обемът на двигателя е 3,7 литра, вие ще платите за четири. 

Класическа смяна на масло в сервиз. Колата е на подемника, а маслото се излиза в специален съд. 

Ето защо е по-добре да присъствате по време на смяната и да носите със себе си масло и филтър.

Или, като алтернатива, сами да овладеете тази операция.

Грешно масло

Тоест, различни по качество и вискозитет от препоръчаните или просто фалшиви. Ако сами изберете маслото, следвайте изискванията на производителя на автомобила. Вискозитетът, между другото, може да се регулира според сезона, но и с оглед на инструкциите.

Най-малкото се фалшифицират маслата на местни производители. Както и слабо рекламирани продукти на европейски, канадски, корейски и японски марки.

Най-честите фалшификатите са на оригинални масла от производители на автомобили, както и за продукти на известни световни марки като Mobil, Castrol, Shell.

Филтър с лошо качество

Маслените филтри се фалшифицират не по-малко от маслото. А такива детайли обикновено не вършат никаква работа. 

Нефилтрираното масло ускорява износването на частите от газоразпределителния механизъм, буталата и цилиндрите, коляновия вал и може също да повреди задвижващите механизми на системата за управление на фазите.

В доверените вериги магазини рискът от придобиване на фалшификат е много по-малък. Още по-добре е да купувате консумативи, направени по оригинални технологии, които са трудни и скъпи за копиране.

Филтрите на френската фирма Purflux се отличават с това, че гофрите на филтърната хартия са извити в две равнини. Такова зигзагообразно подреждане на хартия няма да бъде фалшифицирано - твърде е трудно.

Ненужни промивания

Някои шофьори използват промивки при всяка смяна на маслото . Например, така наречените "пет минути".

Това не е необходимо, ако маслото на двигателя се сменя редовно на по-кратки интервали. Губи си времето и парите.

Допълнителни добавки

Нормално работещ двигател, зареден с висококачествено масло, не изисква добавки.

И ако горенето на масло започне, има чукане на буталата, веригата се е разтеглила и клапаните са неправилно настроени, никакви чудотворни лекарства няма да помогнат. Двигателят се нуждае от ремонт.

За доливане

При закупуване на масло или смяна в сервиз е препоръчително да се запасите с поне литър от същото. Дори ако двигателят не страда от разход на масло, когато режимът на работа се промени, разходът може да стане забележим. Това често се случва при дълги пътувания, например когато отичвате на почивка. При шофиране по високоскоростни пътища или планински серпентини разходът на двигателно масло също се увеличава.

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Сатър
преди 1 година

аз не съм чувал и не знам в някой сервиз да те пуснат да гледаш как ти сменят маслото

Откажи