Желанието да направите личния си автомобил възможно най-тих и комфортен е разбираемо, всички желаем звуковия комфорт.
Въпреки това, дори и при професионална изолация срещу шум и вибрации, е възможно да се нанесат значителни щети на автомобила. Нека да навлезем в тънкостите в тази тема.
Преобладаващата част от автомобилите в масовия сегмент не предлагат особено добър звуков комфорт, тъй като производителите на автомобили в повечето случаи пестят от шумоизолацията.
Недостигът на заводска шумоизолация се дължи и на желанието на производителите на автомобили да намалят теглото на автомобила. В резултат на това посредствената шумоизолация не е рядкост дори в премиум сегмента.
Съвсем естествено е, че много собственици се обръщат към специализирани центрове за инсталиране на допълнителна шумоизолация или извършват операцията самостоятелно, въоръжени с инструкции от интернет.
Аргументите в полза на допълнителната изолация са сериозни. Ако процедурата е извършена правилно, тя не само подобрява звуковия комфорт, но и повишава устойчивостта на каросерията на корозия, подобрява изолацията на интериора на автомобила, повишава качеството на звуковата система, премахва вибрациите и скърцането. Повишава се и твърдостта на каросерията, което се отразява положително на управляемостта. Всичко това обаче е само на теория.
Тираджийка показа хитър трик за обезопасяване на автомобилите ВИДЕО
Какво се случва на практика? Салонът се разглобява в сервиза, за да се монтира допълнителна шумоизолация. По-специално се демонтират вратите, сваля се облицовката, капаците на арките на колелата и някои други неща.
Във всички кухини се залепват допълнителни слоеве звукоизолиращ материал или (както в случая с долната част на каросерията и арките на колелата) се грундират със специален материал.
След това демонтираните елементи се монтират обратно на обичайните им места. Какво може да се обърка? Най-често срещаният проблем е увеличаването на собственото тегло на автомобила.
Средно автомобилът, в пълната си шумоизолация, може да стане с 50 кг по-тежък, а при големите седани и всъдеходи - дори с 80 кг. Последиците от подобно нещо са очевидни - увеличен разход на гориво, нарушаване на предвиденото разпределение на теглото, влошаване на управляемостта и увеличаване на спирачния път при високи скорости.
Още по-неприятна последица от прекомерната звукоизолация са отклоненията от стандартната работа на елементите на корпуса. Например капакът на багажника поради допълнителното си тегло може да спре да се повдига автоматично и да се наложи да бъде бутан буквално нагоре.
Страничните врати от своя страна, след като са натрупали допълнителни килограми, могат да започнат да провисват, което ще доведе до загуба на херметичността, повреда на пантите и заключващия механизъм.
What Car назова най-надеждните и най-проблемните употребявани кросоувъри СНИМКИ
Още по-лошо е, ако по време на дейностите по шумоизолирането се закрият дренажните отвори във вътрешността на каросерията и вратите. В резултат на това в структурата на каросерията ще се задържа влага, което води до корозия на метала и нарушаване на вентилацията.
Трябва да сте особено внимателни при изолирането на пространството под капака. На първо място, по-добре е да се избегне шумоизолирането на самия агрегат, независимо от това, което някой може да ви съветва.
Прекалено многото слоеве шумоизолация или изборът на неподходящ материал могат да нарушат топлообмена на двигателя, което може да доведе до прегряване и в крайна сметка до повредата му.
Не се препоръчва шумоизолацията на двигателното отделение да се прави самостоятелно. Всъщност, за да се стигне до този елемент, който отделя интериора от двигателя и трансмисията (между другото, основните източници на шум), е необходимо да се разглоби предният панел, съответно да се демонтира електронното оборудване, което след това трябва да се върне в предишното си положение и да се направи правилно.
В същото време не е рядкост след шумоизолирането на конкретното място работата на климатичната система, аудиосистемата, арматурното табло, бордовия компютър и други устройства да се наруши.
И накрая, когато извършвате шумоизолация сами или с помощта на непрофесионалист, трябва да обърнете специално внимание на материалите, които използвате. Много от тези компоненти в контакт с агресивна среда (влага, висока температура, мръсотия) се мокрят, разрушават се, отделят канцерогенни вещества и предизвикват повишаване на температурата и корозия на металните елементи на автомобила.
Освен това често не се отделят необходимото внимание на подготовката на повърхностите. В резултат на това шумоизолацията може да се отлепи. Съветът е очевиден - консултирайте се със специалисти в областта на шумоизолацията, преди да започнете работа, или още по-добре - възложете цялата работа на такива специалисти.
Не забравяйте също, че инсталирането на звукоизолация със собствени усилия на автомобила, който е в гаранция, е причина за прекратяване на последната. Фактът на вашата намеса в конструкцията на автомобила ще бъде лесно установен. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!