Как може да се повреди генераторът на колата: Най-често срещаните грешки

  • 06.02.2021 10:20 /
  • 3420 /
  • 0
Как може да се повреди генераторът на колата: Най-често срещаните грешки

Генераторът преобразува механичната енергия в електрическа, осигурявайки постоянно и непрекъснато зареждане на акумулатора при работещ двигател, както и електрозахранване при стартиране на двигателя, когато стартерът консумира голямо количество електроенергия.

Съществуват обаче няколко прости начина да извадите от строя генератора, като направите някоя от следните грешки.

Невнимание към акумулатора

Често много компоненти на автомобила се повреждат от банално липса на внимание, а именно нежелание поне от време на време да се повдига капака и да се види какво се случва в отделението на двигателя. В тази ситуация е напълно възможно да не се разбере, че управлявате автомобил с неизправна или отслабена клема.

Поради това генераторът започва да работи при голямо натоварване, не произвежда декларираното напрежение и се загрява до необичайни температури.

Шофьорските грешки, заради които салонът на колата се затопля по-бавно

Също толкова често проблеми с генератора възникват, когато използвате стар или повреден акумулатор. Той отново започва да прегрява и рано или късно от строя излизат релето-регулаторът, диодният мост, намотката на ротора и статора изгарят.

Заливане с вода на генератора

Напълно възможно е да се повреди генератора с вода при измиване на двигателя. Въпреки че тук всичко зависи от това колко дълго и колко активно сте шофирали, преди да пристигнете в автомивката.

Поради факта, че генераторът се загрява силно по време на движението, попадането на вода върху този компонент ще доведе до рязко охлаждане и като вариант - поява на пукнатини вътре в изолационния материал на намотките на статора или диодите.

А това от своя страна може да доведе до корозия на диодния мост, окисляване на диодните контакти и в резултат на това повреда на генераторното устройство. Някой може да каже - но генераторът е изолиран от вода. В противен случай как джипове биха преминавали дълбоките бродове.

Това обаче е вярно, ако генераторът е в добро състояние - поне с покритие върху намотката на статора. Ако има скрити дефекти в намотката, „изкъпването“ може да сложи край на по-нататъшната му работа.

Как сами да полирате колата си така сякаш току-що сте си я купили СНИМКИ

Освен това генераторът се страхува от солена вода, мръсотия и масло. Например, изтичането на смазка от уплътненията може да проникне в генератора, след което графитните четки се насищат с масло и стават твърди.

Всичко това може да провокира искри на четките, бързото им износване, както и прегряване на регулатора на напрежението и блокиране на четките. Освен това образуваната пастообразна маса може да стане електропроводима. Това означава, че при натрупването на маслени елементи между колектора на ротора и корпуса на генератора може да възникне късо съединение.

Увеличаване на броя на потребителите на енергия

Чести са случаите, когато генераторът е изваден от строя от любителите на музиката, всичко се случва приблизително по следния начин. Феновете на силната музика инсталират сериозен субуфер и много високоговорители в автомобила, без да променят стандартната електрическа система на автомобила.

В резултат на това се появяват пикови скокове в електропреносната мрежа, консумацията на ток рязко се увеличава, генераторът ще започне да прегрява и в крайна сметка ще се повреди.

За да изключите такъв сценарий, не инсталирайте сами такова музикално оборудване, а се свържете със специалисти. Те най-вероятно ще свържат усилвателя през кондензатор (той ще изглади скоковете на захранването) или ще инсталират по-мощен или допълнителен генератор.

Съществува и вариант стандартният генератор да изгори на офроуд, след като джипите неправилно използват лебедката, например, повишавайки оборотите на двигателя с надеждата да получат повече електричество от генератора. /auto.blitz.bg

Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

 

 

 

 

КОМЕНТИРАЙ