Ръчната спирачка е необходима преди всичко за сигурно паркиране на колата на неравни места. В по-голямата част от ситуациите тя не е подходяща за спиране на автомобил в движение.
Въпреки това, в някои ситуации е необходимо да се действа и по този начин. Разбира се, използването на ръчната спирачка има свои особености, нюанси, а самият процес на такова спиране е свързан с много "подводни камъни".
Струва си веднага да стане ясно, че използването на ръчната спирачка в автомобил, което не е по прякото й назначение, не е просто опасно, но дори може да завърши със сериозна повреда в най-добрия случай и трагедия в най-лошия случай.
Единственото изключение от общите правила за използване на ръчната спирачка са ситуациите, когато спирачките на колата са излезли от строя и вече не са подчиняват на водача. Въпреки това, дори в такива ситуации, не можете просто така да хванете и дръпнете лоста, за да спрете.
Ето какво се случва, ако карате колата си без амортисьори (ВИДЕО)
При извършване на аварийно спиране с ръчната спирачка, трябва да се уверите, че автомобилът не се движи по-бързо от 40 км / ч, както и колелата на машината трябва да са насочени в права посока. Ако тези две важни неща не се спазват, тогава автомобилът ще поднесе, освен това, ако колелата не са направо или скоростта е твърде висока, тогава колата може дори да се обърне.
Освен спазването на „общите изисквания“, не трябва да забравяме и за малките неща. Ръчната спирачка се задейства след натискане на бутона и прилагане на подходящата сила чрез движение на ръката нагоре.
В случай на аварийно спиране е необходимо да се упражнява сила върху накладките възможно най-плавно и премерено, никога не трябва да се правят резки движения. Лостът се повдига бавно, докато се достигне интензивна скорост на забавяне.
Експерти разкриха важен недостатък на електрическите автомобили
Важно е също така да се помни, че еднократно рязко движение нагоре на ръчната спирачка по време на шофиране ще провокира блокиране на колелата и занасянето, който вече беше споменато по-горе.
Не забравяйте, че едновременното използване на ръчната спирачка и двигателя за спиране ще помогне да се сведе до минимум натоварването на компонентите на машината и да се избегнат сериозни повреди. Освен това категорично не се препоръчва да се спира по този начин по хлъзгав път. /auto.blitz.bg
Харесайте auto.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!