Как да се научим да чувстваме потока и габаритите на собствения автомобил

https://auto.blitz.bg/saveti/kak-da-se-nauchim-da-chuvstvame-potoka-i-gabaritite-na-sobstveniya-avtomobil Auto.blitz.bg
Как да се научим да чувстваме потока и габаритите на собствения автомобил

Казват, че дамите шофьори внимателно шофират своите коли, стараят се да спазват правилата и да се ържат коректно на пътя. Но те имат един сериозен проблем - за дамите е по-трудно да се научат да чувстват габаритите на транспортното си средство. 

Не случайно в мрежата има много забавни видеа, в които жени паркират своите коли. Благодарение на следващите съвети, които може да са и от полза на мъжете, дамите лесно и бързо ще могат да усвоят увереното шофиране на своя автомобил. 

Усещането за колелото 

Макар всички шофьори да са учили в автошкола и да са полагали изпити, в много от заведенията към практическите занятия се подходжа формално. 

Затова, взимайки някак си успешно изпита по курмуване, начинаещите все пак ще трябва да започнат от самите основи. Първо, те ще трябва да се научат как да преминават с колелото през зададена точка. С лявото ще е по-лесно, с дясното - по-трудно. 

Затова сложете на тренировъчната си площадка парче картон и преминете по него с всичките колела едно след друго. Упражнението помага да се отработи усещането за линията на движение на колелото. 

Това трябва да се практикува както при движение напред, така и на заден ход. 

Определяне на колеите

Усвоявайки колелата по отделно, трябва да се пристъпи към развиването на чувството за траектория или колеите. По-просто казано, това е разстоянието между лявото и дясното колело.

Макар и разстоянието между предните и задните двойки колела може да се различава малко, на практика това няма никакво значение. 

Знаейки по каква траектория ще преминат колелата на автомобила, с точност до сантиметри може да се определи, дали колата ще мине между две препядствия или не. За да развиете навика за определяне на колеите, е необходимо да се тренирате на специална площадка или някъде, където няма никой друг. 

За начало усъвършенстваме движението по права линия. За целта си правим линия с подръчни материали и първо преминаваме по нея с лявото колело, а след това и с дясното. 

Щофьорите чувстват по-добре левите колела, защото са по-близо до волана, а левия крах буквално се намира над предното колело. С дясната страна ще трябва да се положат повече усилия. В процеса е полезно да се излиза от колата и да се оценява нейната ориентация, също специалистите съветват да се поставят отметки на предния капак.

Може на края му да се сложи антена. Усвоявайки движението напред по колеята, задачата трябва да се усложни. Първо започнете да правите огънати фигури, а след това се тренирайте в кръг. 

Упражнението "Кочка"

То ще помогне на неопитната шофьорка и начинаещия мъж шофьор по-добре да се справя с транспортното средство. За целта на полигона на разстояние около 5 метра може да се наспят купчинки пясък. 

Със скорост 10-20 километра в час се старайте да газите купчинките, като редувате дясното и лявото колело. Когато колелото стъпи върху купчината, то това се усеща дори и при най-мекото окачване. Целта е уверено да се движите по извита траектория с достатъчна скорост. 

Упражнението "Змейка"

Сега в страни от пясъчните купчинки на разстояние 20 сантиметра слагаме конуси или пластмасови бутилки с вода. Това растояние съответства на големината на огледалото, подаващо се над колелото. 

Сега се опитваме да минаваме по купчинките без да докосваме препядствията. Съвет: поради това, че конусите или бутилките са ниски, те няма как да бъдат ударени с огледалото. Затова, стъпвайки на купчина с пясък, спрете и визуално оценете, дали вашето огледало е закачило препядствието, в случай, че то се намираше по-високо. 

Ако имате въможност, в бутилките може да пъхнете тънки високи пръчки. Тогава ще може да се ориентирате ходом. 

Не правете детски грешки

Сядайки в креслото на шофьориа, начинаещите започват да губят ориентация в пространството спрямо пътната лента. Това е естествено, все пак от детство са ни учили да "се вписваме във вратите с нашите тела", а те са доста по-тесни от корпуса на колата. 

На мнозина се струва, че се намират в центъра на транспортното средство, затова при движение навлизат с левите колела в съседната лента или най-малкото настъпват разделителната линия, което повишава риска от съприкосновение с насрещния транспорт. 

Друга типична грешка е опитът да се увеличи ъгъла на предния обзор. Неопитните шофьори се опитват да видят какво има точно пред капака. В резултат те или си повдигат твърде много седалката или я приближават твърде близко до волана. Това не трябва да се прави, защото влошава възможността за управление на превозното средство. 

 

 

Горещи

Коментирай
1 Коментара
Романтик
преди 4 години

Очевидно,оригиналът е руски текст:колеи,кочка (не е кочка,а кучка-купчина),змейка.Що не си пратите преводачката,да я понауча малко по моята методика.А тя е: еби-учи,еби-учи,докато се научи.После-само ебане!Малоумници!

Откажи